Stiri

thumbs

Red Notice devine cel mai vizionat film al Netflix din istoria streamer-ului

30.11.2021 By Marina Florea

Conform informațiilor puse la dispoziție de Netflix, febra Red Notice mătură întregul glob. Filmul numărul unu în 93 de țări, din Bahrain în Bangladesh, Israel până în Indonezia, Polonia până în Peru, Spania până în Suedia, Statele Unite până în Uruguay, Venezuela până în Vietnam, și multe altele, Red Notice a atras 129.100.000 de ore de vizionare cu starurile Dwayne „The Rock” Johnson, Ryan Reynolds și Gal Gadot, și asta numai în săptămâna 15-21 noiembrie. Red Notice, care a intrat pe streaming după o scurtă perioadă de difuzare în sălile de cinema (unde a avut încasări internaționale modeste, de doar 162.389 de dolari, și cifre ținute secret în Statele Unite) a atras până acum vizionări de 277,9 milioane de ore, conform Netflix. Ceea ce îl situează pe locul doi în istoria Netflix, după Bird Box din 2018, care a atras vizionări de 282.020.000 ore , scrie polygon.com. Dar,  valoarea de 282.020.000, ajustată cu proporția timpului de rulare, anume 0, 95 (considerând raportul dintre lungimea filmelor, adica 118 minute ale Red Notice împărțit la 124 durata filmului Bird Box) duce la o valoare ajustată de 273.000.000 ore (atât ar fi însumat Bird Box dacă durata lui ar fi fost de 118 minute).  Rezultă că Red Notice a fost vizionat mai multe ore decât Bird Box, devenind cel mai vizionat film al Netflix. Dar ce înseamnă „cel mai mare”/„cel mai vizionat” film de pe Netflix zilele acestea? Într-o perioadă în care companiile precum Facebook au fost acuzate că și-au umflat cifrele de rating, în timp ce - se știe - valorile YouTube pot fi ușor exagerate prin accesări automate (boți), cifrele giganților tehnologiei trebuie privite cu rezervă, scrie polygon.com. Netflix însuși a fost subiect de controversă, criticii observând că aceste valori nu sunt verificate, independent, în afara companiei sursă. Netflix însuși a răspuns unei părți a criticilor că a măsurat numărul de vizionări urmărind ce producții au fost vizionate în primele două minute. Acest mod de măsurare a fost abandonat în octombrie în favoarea unei metode care se bazează pe numărul total de ore, oferind ceea ce firma a numit într-o discuție cu acționarii „un mod de măsură mai corect al implicării și satisfacției publicului”.  Compania a angajat firma de contabilitate EY să realizeze un audit al ratingului, despre care se știe că va fi publicat la anul. Dar un singur audit nu este atât de relevant. Pentru a pune Red Notice, care durează 118 minute, într-un context mai larg, să ne raportăm la un film mai lung și cu un impact cultural mai puternic: Avengers:Endgame, la care s-a referit și The Rock. Dacă se ia în calcul numărului de persoane care au mers la Endgame în primele două săptămâni și se raportează la orele de vizionare pentru Red Notice obținute în același interval de timp, va rezulta că blockbusterul Marvel a fost detronat de Red Notice, scrie polygon.com, concluzie pe care a formulat-o și Dwayne „The Rock” Johnson pe conturile sale oficiale. Publicația Variety descrie filmul astfel: „Red Notice este împiedicat și plicticos, fiind mai degrabă o vitrină a defectelor fiecăruia dintre eroii săi de carton și mai puțin o subliniere a carismei celor trei actori, de pe urma căreia se putea profita”. Despre Red Notice s-a mai scris că este filmul cu cel mai mare buget realizat vreodată de Netflix, cu mai bine de 200 de milioane de dolari cheltuite de echipa regizorului Rawson Marshall Thurber (Skyscraper). Cele trei staruri au primit fiecare câte cel puţin 20 de milioane de dolari pentru a apărea în acest action despre un agent Interpol pornit în urmărirea personajului lui Gadot, care fură unele dintre cele mai valoroase obiecte de artă de pe glob.

Articole asemanatoare