×

Accesează contul My Orange

Cultura si divertisment

Chiar și un pahar de alcool pe zi crește riscurile pentru sănătate, potrivit unui studiu

Chiar și un pahar de alcool pe zi crește riscurile pentru sănătate, potrivit unui studiu

10.06.2026, 00:02 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Studiul, comandat in timpul administratiei fostului presedinte american Joe Biden si publicat in revista Journal of Studies on Alcohol and Drugs, concluzioneaza ca niciun nivel de consum de alcool nu este lipsit de riscuri pentru sanatate, potrivit Associated Press. Autorii au constatat ca inclusiv nivelurile considerate in mod traditional "moderate" sunt asociate cu un risc mai mare de deces prematur si cu peste 200 de afectiuni, inclusiv boli cardiovasculare si cancer. Cercetarea a fost una dintre cele doua evaluari stiintifice solicitate de guvernul american pentru elaborarea noilor Ghiduri alimentare pentru americani 2025-2030. Cu toate acestea, concluziile sale nu au fost incluse explicit in documentul final publicat de administratia presedintelui Donald Trump, care recomanda doar consumul unei cantitati mai mici de alcool pentru o stare generala de sanatate mai buna. Acuzatii privind marginalizarea studiului Robert Vincent, fost responsabil pentru politica privind alcoolul in cadrul Administratiei pentru Servicii de Sanatate Mintala si Tratamentul Abuzului de Substante (SAMHSA), a acuzat administratia Trump ca a marginalizat rezultatele cercetarii. "Provocarile cu care se confrunta politica privind alcoolul in prezent nu sunt generate de incertitudini stiintifice. Ceea ce ramane in disputa este daca dovezile vor influenta in mod real politicile atunci cand intra in conflict cu interese comerciale", a scris Vincent intr-un editorial publicat odata cu studiul. Departamentul pentru Sanatate si Servicii Umane al SUA (HHS) a respins insa acuzatiile, precizand ca studiul a fost analizat impreuna cu ansamblul dovezilor stiintifice disponibile si ca recomandarile alimentare au fost formulate pe baza tuturor cercetarilor relevante. Controversa a fost alimentata si de opozitia industriei alcoolului, precum si de criticile formulate de Comisia pentru Supraveghere si Responsabilitate din Camera Reprezentantilor, care a sustinut ca versiunea preliminara a studiului ar fi fost partinitoare. Autorii cercetarii resping aceste acuzatii si afirma ca analiza a fost realizata in conformitate cu standardele stiintifice si dupa verificarea eventualelor conflicte de interese. Alcoolul, cea mai consumata substanta cu potential adictiv din SUA "Ma bucur ca recomandarile oficiale transmit un mesaj compatibil cu datele noastre, si anume ca mai putin inseamna mai bine", a declarat Timothy Naimi, directorul Institutului Canadian pentru Cercetarea Consumului de Substante din cadrul Universitatii Victoria si unul dintre autorii studiului. Potrivit cercetarii, recomandarea cea mai adecvata pentru adultii care consuma alcool ar fi limitarea la cel mult o bautura alcoolica pe zi. Rezultatele sunt in concordanta cu alte studii publicate in ultimii ani, care au pus sub semnul intrebarii teoria potrivit careia consumul moderat de alcool ar avea beneficii cardiovasculare. Potrivit datelor citate de autori, aproximativ jumatate dintre americanii cu varsta de peste 12 ani au consumat alcool in ultima luna, alcoolul fiind cea mai utilizata substanta cu potential adictiv din SUA.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare