Economic

thumbs

COTAR, replica pentru serviciile de ridesharing: Isi lanseaza propria petitie pentru respectarea legilor

22.05.2019, 11:07 Sursa: mediafax.ro

"Ca raspuns la petitia lansata pentru incalcarea legislatiei, prin permiterea activitatilor de "ridesharing" in Romania, in afara cadrului legislativ, lansam si noi o petitie pentru a cere respectarea legii. Timp de patru ani, transportatorii autorizati, care respecta cel putin patru legi ignorate de companiile de "ridesharing", au fost obligate sa se descurce pe o piata acaparata de firmele care ne-au facut concurenta neloiala, in forma continuata. Mai mult a trebuit sa suportam atacurile frecvente si violente din partea autoritatilor statului, a Consiliului Concurentei si a politicienilor care in loc sa apere cadrul legal au aparat interesele celor care incalca legislatia in vigoare, adica firmele care fac activitati nereglementate. Conform legislatiei in vigoare, orice activitate neautorizata este sanctionata, iar banii obtinuti din astfel de activitati ar trebui sa fie confiscati, ceea ce nu s-a intamplat, in ultimii patru ani, in cazul companiilor care fac transport neautorizat de persoane", a declarat Vasile Stefanescu, presedintele COTAR.

COTAR spune ca in Capitala numarul real al cetatenilor depaseste numarul rezultat in urma ultimului recensamant, si ca peste 3.000 de autorizatii nu sunt scoase la atribuire conform legii, ajungandu-se in situatia in care activitatile de ridesharing au fost percepute ca o necesitate, iar societatea civila actioneaza in consecinta, crezand ca astfel se vor rezolva problemele de transport. De fapt, situatia este creata artificial, prin subdimensionarea parcului auto al firmelor de taxi, pentru a crea nevoia unei suplimentari din alte surse.

"Intelegem nevoile cetatenilor, ale clientilor nostri care sunt, pe buna dreptate, nemultumiti de timpii de asteptare, dar nu intelegem de ce exista politicieni care isi fac astazi campanie electorala sustinand o activitate ilegala. Mai mult, nu intelegem cum este posibil ca exact cei care cer voturi pentru a ajunge in Parlammentul European sau in Parlamentul Romaniei, pentru a face legi, arata exact ca nu inteleg ce presupune o lege si necesitatea respectarii ei. De asemenea, nu intelegem cum poate fi reglementata aceeasi activitate economica prin doua legi diferite, una pentru cei care platesc taxe si impozite in plus si alta pentru cei care ar putea fi scutiti de aceste taxe si impozite. Pe ce baza? Mai trebuie sa mentionam ca nu noi am ales sa fim "galbenii", ci ni -a impus tot prin lege culoarea galben, pentru recunoasterea in trafic a masinilor care fac transport de persoane in regim de taxi, in timp ce soferii care pretind ca fac "rideharing" pot avea orice fel de masina, de orice culoare.

Mai amintim faptul ca sustinatorii activitatii nereglementate de "ridesharing" in Romania nu tin cont de faptul ca activitatea in sine nu exista asa cum este descrisa din punct de vedere terminologic, pentru ca niciun sofer nu merge din punctul A in punctul B cu mai multe persoane, pentru a imparti pretul cursei in mod egal, ci comenzile se iau prin acelasi tip de aplicatii pe care le au si companiile de taxi, doar ca taximetristii nu au voie sa practice tarif dinamic, in timp ce soferii care fac pretinsul "ridesharing" pot practica, fara a fi amendati. Mai mult, soferii care pretind ca fac "ridesharing" pot trimite un asa-zis bon fiscal nelegal, pe e-mail, in timp ce taximetristii sunt obligati prin lege sa dea bon fiscal si sa-si schimbe casele de marcat periodic, avand astfel cheltuieli suplimentare, in timp ce soferii care fac pretinsul "ridesharing" nici macar nu sunt obligati sa aiba casa de marcat. Toate aceste diferente care arata clar concurenta neloiala se cer acum a fi reglementate printr-o noua lege. Nu intelegem ce fel de lege ar putea face posibile toate aceste discriminari pe o piata deja reglementata, unde unora li -a permis sa functioneze in afara legii, timp de patru ani, in detrimentul celor care au respectat legea.

In legatura cu neregulile si comportamentul neadecvat al unora dintre soferii de taxi, mai trebuie sa precizam ca in timp ce companiile care pretind ca fac "ridesharing" isi permit sa refuze sa mai lucreze cu soferii care le fac probleme, acestia nefiind angajati, ci pretinsi "parteneri", firmele de taxi nu au dreptul, conform Codului Muncii, sa aplice sanctiuni sau sa concedieze soferii, chiar daca acestia au un comportament neciviliat. Orice angajat are drepturi garantate si legea ii apara aceste drepturi, atat in detrimentul angajatorului, cat si in detrimentul clientului nemultumit", arata comunicatul transporatorilor.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Articole asemanatoare