Zf 24

thumbs

Producatorul de lactate Artesana din Tecuci vrea sa investeasca intr-o noua fabrica si ia in calcul listarea la bursa

12.06.2019, 08:52 Sursa: zf.ro

In 6 ani, producatorul autohton de lactate Artesana a inregistrat o crestere de 250% a cifrei de afaceri, de la 800.000 euro, la 2,8 milioane euro.

Artesana, producator de lapte din Tecuci controlat de familia Donici, vrea sa investeasca intr-o noua unitate de productie dupa ce pana acum a investit peste doua milioane de euro in unitatea de procesare din judetul Galati.

"Pentru anul viitor, avem in plan o noua fabrica, insemnand minimum 2 milioane de euro, pentru care intentionam sa apelam la bursa (cel mai probabil o emisiune de obligatiuni)", a declarat Daniel Donici, care alaturi de Alina Donici a cladit o companie care in 2018 a ajuns la o cifra de afaceri de 2,8 milioane de euro.

Investitia initiala in fabrica de lactate Artesana din Tecuci a fost de peste 1 milion de euro, din care 250.000 euro obtinuti din fonduri europene si restul credite bancare. De-a lungul celor sapte ani de la deschidere, impliniti anul acesta in primavara, Alina si Daniel Donici au investit inca aproximativ 1 milion de euro, din profit, credite bancare si leasing-uri. Artesana a inregistrat o cifra de afaceri de 2,8 milioane de euro, iar in ceea ce priveste estimarile pentru anul in curs, managementul a prognozat o cifra de afaceri de 3,4 milioane de euro.

"Cele mai mari cresteri au fost inregistrate la vanzarea produselor din lapte de capra, in medie de 6 ori mai multe iaurturi de baut si, in medie, de 2 ori mai multe iaurturi la borcan, simple sau cu probiotice. De asemenea, vanzarile la smantana s-au dublat, iar la restul articolelor am avut cresteri cuprinse intre 30-80%", a spus Alina Donici, partener fondator la Artesana.

"Am avut si articole care nu au performat, asa ca am luat decizia sa le excludem din gama, mai ales pentru a eficientiza productia: iaurturile degresate, care au scazut cu aproximativ 40%, si iaurtul cu banane, care desi avea vanzari constante, acestea erau in volum foarte redus comparativ cu restul produselor", a continuat Alina.

Pe partea de acidofile (iaurt, sana, kefir, smantana), Artesana a inregistrat o crestere de 74% in volum (unitati vandute) in 2018 fata de 2017.

In 2018, Artesana a vandut 3,4 milioane recipiente din sticla (borcane si sticle), din care aproximativ 10% au mers catre marci private ale retailerilor (Artesana este in spatele unora dintre produsele lactate ale marcii Gusturi Romanesti, vanduta de Mega Image).

In plus, Artesana a lansat de la inceputul anului trei noi produse - lapte bio in sticla - o continuare a gamei bio lansata anul trecut, branza mato - o specialitate spaniola - in recipient 100% biodegradabil, obtinut din plante, si iaurt in acelasi timp de ambalaj.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Articole asemanatoare