Banci si asigurari

thumbs

Sergiu Manea, CEO al BCR: In 2021 ne asteptam la o usoara crestere a creditelor neperformante avand in vedere ca o parte din moratorii expira. Eu cred ca BCR si celelalte banci vor fi preocupate sa ofere masuri de suport clientilor persoane fizice si companii astfel incat sa trecem cat mai lin prin perioada de exit din masurile de sustinere

26.02.2021, 14:33 Sursa: zf.ro

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Anul 2021 ar putea sa aduca o usoara crestere a ratei creditelor nepeformante (NPL- non-performing loans) avand in vedere ca o parte a moratoriilor de amanare a ratelor la imprumuturi expira in acest an, dar bilanturile bancilor, companiilor si persoanelor fizice sunt pregatite sa faca fata unei astfel de evolutii, a declarat Sergiu Manea, CEO al BCR, intr-o videoconferinta de prezentare a rezultatelor financiare ale bancii din 2020.

"Intregul sistem bancar a analizat atent toate categoriile vulnerabile si a participat la procesul de sustinere a clientilor prin masuri private si prin moratoriul public. Faptul ca mroratoriul a fost aplicat foarte eficient a facut ca emotia asociata unei situatii de criza sa fie tinuta la un nivel scazut. In 2021 ne asteptam la o usoara crestere a NPL avand in vedere ca o parte din moratorii expira, si masurile bugetare expira pentru anumite sectoare. Bilanturile companiilor, persoanelor fizice si bancilor sunt bine pregatite sa faca fata unei astel de dezvoltari. Eu cred ca BCR si celelalte banci vor fi preocupate sa ofere masuri de suport clientilor persoane fizice si companii astfel incat sa trecem cat mai lin prin perioada de exit din masurile de sustinere aplicate in pandemie", a explicat seful BCR.

La sfarsitul anului 2020, rata creditelor neperformante a BCR a ajuns la 4,5%, usor peste nivelul de 4,1% din decembrie 2019.

BCR a explicat ca aceasta evolutie reflecta in principal efectul unui eveniment singular inregistrat in trimestrul II 2020, constand intr-o expunere de valoare mare fata de un client corporate, devenita neperformanta, cat si al unui volum mai mare de noi credite neperformante in segmentul retail, rezultat in urma evaluarii efectuate in ultimul trimestru din 2019 privind improbabilitatea de plata pentru clientii cu acorduri de amanare a ratelor inca active.

Gradul de acoperire al creditelor neperformante cu provizioane a atins nivelul de 122,5% in decembrie 2020.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare