Analiza

thumbs

ANALIZA ZF. Comertul alimentar va ajunge la 25 mld. euro pana in 2025, urmand sa creasca in medie cu 5% pe an. Cota de piata a retelelor straine va urca la 80%. Anul trecut, comertul alimentar a ajuns la 19 mld. euro, continuandu-si trendul ascendent in pofida pandemiei de COVID-19

06.10.2021, 19:00 Sursa: zf.ro

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

¬ In ultimii cinci ani (2015-2020) piata a crescut cu 4 mld. euro, iar avansul va continua in mod similar pana in 2025 ¬ Principalele segmente castigatoare in urmatorii ani vor fi discountul, convenienta si online-ul. Online-ul va ajunge sa manance 2% din comertul alimentar pana in 2025, mai mult decat dublu fata de anul trecut, insa castigatorul absolut al acestei perioade va fi segmentul de discount care va ajunge la o cota de piata de 38%, arata o analiza a companiei de cercetare si analiza Roland Berger. Convenienta, mai exact magazinele moderne de proximitate, va castiga teren, in timp ce perdantii vor fi hipermarketurile si comertul traditional, arata aceeasi sursa. Totusi, trebuie mentionat ca in aceasta perioada (2020-2025) si piata totala va creste, in medie cu 5% pe an, de la 19 mld. euro anul trecut la 25 mld. euro in 2025. Astfel, in cazul hipermarketurilor spre exemplu, desi cota de piata va scadea de la 12% la 9%, in valori absolute (vanzari), lucrurile arata altfel. Mai exact, ele vor stagna. Asta inseamna ca in acest format romanii vor merge in continuare si vor cheltui aceiasi bani ca in prezent, doar ca sumele suplimentare ce vor rezulta din cresterea puterii de cumparare vor fi indreptate spre alte tipuri de magazine.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare