Zf 24

Rusia incepe sa dezmembreze avioanele de linie pentru a-si asigura piese de schimb, in contextul...

Rusia incepe sa dezmembreze avioanele de linie pentru a-si asigura piese de schimb, in contextul sanctiunilor date de Occident

09.08.2022, 18:05 Sursa: zf.ro

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Companiile aeriene ruse, inclusiv Aeroflot, controlata de stat, dezmembreaza avioane de linie pentru a-si asigura piese de schimb pe care nu le mai pot cumpara din strainatate din cauza sanctiunilor occidentale, au declarat patru surse din industrie pentru Reuters.

Pasii sunt in conformitate cu sfatul oferit de guvernul rus in iunie pentru companiile aeriene de a folosi unele aeronave pentru piese pentru a se asigura ca restul avioanelor construite in strainatate pot continua sa zboare cel putin pana in 2025.

Sanctiunile impuse Rusiei dupa ce aceasta si-a trimis trupele in Ucraina la sfarsitul lunii februarie au impiedicat companiile sale aeriene sa obtina piese de schimb sau sa efectueze lucrari de intretinere in Occident.

Expertii in aviatie au spus ca este probabil ca liniile aeriene rusesti sa inceapa sa ia piese de la avioanele lor pentru a le mentine in stare de functionare, dar acestea sunt primele exemple detaliate.

Cel putin un avion Sukhoi Superjet 100 de fabricatie ruseasca si un Airbus A350, ambele operate de Aeroflot, sunt in prezent la sol si sunt dezasamblate, a declarat o sursa familiarizata cu aceasta chestiune.

Airbus A350 este aproape nou, a spus sursa.

Cea mai mare parte a flotei de aeronave a Rusiei este formata din avioane de pasageri occidentale.

Echipamente au fost luate de la cateva Boeing 737 si Airbus A320 ale Aeroflot.

Ministerul rus al Transporturilor si Aeroflot nu au raspuns la solicitarile de comentarii.

Avioanele Sukhoi Superjet asamblate in Rusia sunt, de asemenea, puternic dependente de piese straine. Un motor a fost deja scos de la un Superjet pentru a permite unui alt Superjet sa continue sa zboare, a declarat prima sursa.

Cu siguranta, motoarele sunt schimbate frecvent intre aeronave si sunt de obicei furnizate in cadrul unor contracte separate, au declarat expertii din industrie. Ele nu sunt considerate ca facand parte din structura centrala a aeronavei.

Este "doar o chestiune de timp" pana cand avioanele cu sediul in Rusia vor fi canibalizate, a declarat o sursa occidentala din industria aviatica.

Generatiile mai noi de avioane - A320neo, A350 si Boeing 737 MAX si 787 - au o tehnologie care trebuie actualizata in mod constant.

In termen de un an de la intrarea in vigoare a sanctiunilor, va fi o "provocare" sa mentii avioanele moderne in functiune chiar si pentru baza de inginerie foarte dezvoltata si competenta a Rusiei, au declarat surse occidentale.

Aproape 80% din flota Aeroflot este formata din avioane Boeing si Airbus; sunt 134 de Boeing si 146 Airbus, alaturi de aproape 80 de avioane Sukhoi Superjet-100 fabricate in Rusia.

Potrivit calculelor Reuters, bazate pe date de la Flightradar24, aproximativ 50 de avioane Aeroflot - sau 15% din flota sa, inclusiv avioanele blocate din cauza sanctiunilor - nu au mai decolat de la sfarsitul lunii iulie.

Trei din cele sapte avioane Airbus A350 operate de Aeroflot, inclusiv unul folosit acum pentru piese, nu au decolat timp de aproximativ trei luni, arata datele Flightradar24.

Aeroflot, candva printre cele mai bune companii aeriene din lume, dar care acum se bazeaza pe sprijinul statului, a inregistrat o scadere de 22% a traficului in al doilea trimestru al acestui an fata de anul trecut, dupa ce sanctiunile au impiedicat-o sa zboare spre majoritatea destinatiilor occidentale.

Asigurarea aprovizionarii din tarile care nu au impus sanctiuni Rusiei este putin probabil sa ajute, deoarece companiile din Asia si Orientul Mijlociu se tem de riscul unor sanctiuni secundare impotriva lor din partea guvernelor occidentale, au declarat sursele.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare