08.02.2023, 11:50 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
Riscul de a cumpara o masina cu kilometrajul "manipulat" este inca foarte mare, chiar daca oamenii au devenit mai constenti de escrocherii legate de masini. Masinile germane sunt cele mai afectate de fraudarea kilometrajului.
Fraudarea kilometrajului nu inseamna doar costuri mari de intretinere pe viitor, ci si reducerea semnificativa a valorii masinii cumparate. Pagubele ce provin din fraudarea odometrelor au ajuns la aproximativ 8,77 miliarde EUR pe an, conform unui studiu al Serviciului de Cercetare al Parlamentului European.
Masinile germane sunt cele mai afectate de fraudarea kilometrajului, potrivit unui studiu realizat de carVertical, care a analizat 1,11 milioane de rapoarte istorice generate in ultimele 12 luni pe 24 de piete diferite, acoperind SUA si cea mai mare parte a Europei.
Studiul a dezvaluit ca masina care are kilometrajul cel mai des dat inapoi este luxosul sedan Audi A8. Dintre toate A8-urile verificate pe platforma, 30,6% au avut un kilometraj falsificat, ceea ce inseamna ca aproape unul din trei Audi A8 second hand poate veni la pachet cu kilometrajul dat inapoi.
6 din top 10 masini care au cel mai des kilometrajul falsificat sunt vehicule germane scumpe, cum ar fi Audi A7, BMW X5, BMW seria 7 si Volkswagen Touareg. Pretul lor ridicat (si, prin urmare, potentialul ridicat de profit) face din aceste vehicule o tinta perfecta pentru escrocheriile de pe piata masinilor second-hand.
Printre modelele de pe aceeasi lista dar care provin de la alti producatori vedem masini precum Ford Mustang (locul 2 cu 25,7% din cazuri), Ford Fusion (locul 10 cu 22% kilometraje date inapoi), Volvo XC70 (locul 14 cu 21,1%) si Opel Insignia (locul 19 cu 19,5%).
In mod traditional, vehiculele care au motoare pe benzina si diesel au avut cea mai mare pondere pe piata masinilor la mana a doua, ceea ce inseamna ca sunt in centrul escrocherilor care vizeaza derularea kilometrajului. Cu toate acestea, cererea din ce in ce mai mare pentru masini mai putin poluante schimba rapid situatia.
Potrivit studiului, tipul de motor nu este un indicator bun pentru a determina daca un vehicul este sau nu probabil sa fi avut kilometrajul dat inapoi. Desi pentru unele modele, cum ar fi BMW Seria 7, versiunile pe benzina si diesel sunt mai probabil sa fi avut kilometrajul modificat decat versiunea hibrid, pentru alte modele aceasta corelatie nu pare sa fie adevarata.
De exemplu, la Volkswagen Jetta, versiunea hibrid are o pondere mai semnificativa a instantelor de kilometraj dat inapoi (cu o medie de 27% din cazuri) decat versiunile diesel (24,1%) sau pe benzina (22,4%) ale aceluiasi model.
Numarul tot mai mare de masini electrice care au kilometrajul falsificat sugereaza ca oamenii ar trebui sa fie mai precauti. Mai ales ca in cazul masinilor electrice, cumpararea unui model care are kilometraj falsificat ar putea duce la facturi masive de reparatii.
Masinile electrice care au kilometrajul dat inapoi prezinta cel mai mare risc, deoarece bateriile degradate in urma rulajului inseamna reparatii costisitoare. Ca atare, determinarea kilometrajului real joaca un rol critic atunci cand cautati sa cumparati o masina electrica sau hibrida la mana a doua.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
24.03.2023, 08:30