14.11.2025, 13:23 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
AI-ul trebuie sa mearga impreuna cu digitalizarea. AI-ul nu va fi un serviciu individual, ci va fi integrat in serviciile si interactiunile pe care bancile le vor avea, a spus Kerem Toksoz, Director General Adjunct, Aria IT, Garanti BBVA Romania, in cadrul Conferintei ZF Digital 2025.
"Marea discutie pe care o avem acum este daca vom putea fi mai digitali, putem aduce mai multe servicii pe zona de banking. Aceasta este zona vizibila. Pentru a realiza toate lucrurile trebuie sa te asiguri ca ai instrumentele decizionale corecte in spate, iar AI-ul va sprijini lucrurile. AI-ul nu va fi un serviciu individual, ci integrat in serviciile si interactiunile pe care bancile le vor avea. Trebuie sa investim in primul rand in core banking pentru a avea infrastructura corecta, apoi sa avem platformele corecte si apoi vorbim de date, cum le gestionam si cum le guvernam. Lucrurile se vor schimba si se schimba, nu neaparat din cauza AI-ul, ci mai mult cu ajutorul AI", a spus Kerem Toksoz.
Ce a mai spus Kerem Toksoz, Director General Adjunct, Aria IT, Garanti BBVA Romania:
¬ Pe de o parte exista calitatea datelor, apoi securitatea datelor si transparenta datelor. Cea mai mare capcana pe care o vad este ca firmele, in special bancile, incearca sa creeze un leyer organizational pentru date. Pe de o parte este foarte necesar, pe partea cealalta capcana este acolo. Fie companiile sau bancile, trebuie sa se asigure ca toata lumea care lucreaza pe date este responsabila privind modul cum folosesc si utilizeaza datele.
¬ Pe masura ce modelele devin mai complexe este mai dificil sa explici cum faci lucrurile, dar cred ca este o evolutie similara cu alte tehnologii din banking. Va fi actiune si reactie. Bancile vor face tot timpul lucruri mai complexe si reglementatorii vor reactiona. In 10-15 ani vom avea un ghid mai complet privind modul in care se va opera.
¬ Daca ne uitam la piata romaneasca, pe de o parte sunt doua mari beneficii, productivitatea si calitatea serviciilor. Ce va fi marele diferentiator, nu doar in Romania, inovatia in sine. AI va produce noul nivel tehnologic. Cred ca partea strategica va contribui la toate bancile, modul in care vor opera, pentru a-si imbunatati serviciile. Cea mai mare oportunitate pe care o vad este inovatia in sine.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
14.11.2025, 14:29
Alex Mihalache, Visa: Am lansat anul acesta un program pentru agentii AI, Visa Intelligent...