02.12.2025, 17:02 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Retailerul roman Annabella, controlat de familia de antreprenori Mutu, a integrat cele 87 de magazine preluate de la Profi si Mega Image si anunta cel mai ambitios plan de expansiune de pana acum - acela de a avea acoperire nationala.
"Annabella marcheaza un nou moment strategic in evolutia sa! Am finalizat cu succes preluarea a 87 de magazine Profi si Mega Image, un pas important in extinderea portofoliului si consolidarea prezentei noastre la nivel national. Prin aceasta etapa, suntem mai aproape de obiectivul nostru de a deveni un jucator cu acoperire nationala solida (...)", a anuntat compania pe profilul sau de pe reteaua de socializare LinkedIn.
Retailerul roman a cumparat recent 87 de supermarketuri si magazine de proximitate sub brandurile Mega Image si Profi de la olandezo-belgienii de la Ahold Delhaize. Tranzactia a avut loc in contextul in care grupul international isi asumase sa vanda aceste magazine pentru a primi acordul Consiliului Concurentei pentru preluarea Profi.
Inainte de acest deal, compania Annabella era activa in Valcea, Arges, Olt si Dambovita. Acum, dupa aceasta tranzactie, reteaua ajunge la 17 judete acoperite.
Jucatorii din piata spun ca dispersarea acestor unitati achizitionate de la Ahold Delhaize va intinde la maximum efortul logistic al companiei. De altfel, unii actori regionali s-au aratat interesati sa preia supermarketuri relativ izolate geografic, scumpe din punct de vedere logistic pentru Annabella.
Anuntul actual arata ca Annabella are insa ambitii nationale, asadar va continua expansiunea pentru a acoperi cat mai uniform cele peste 40 de judete din tara.
ZF a realizat recent o harta a acestor magazine preluate, harta ce are le baza datele de la Consiliul Concurentei. Ea releva faptul ca, de departe, cele mai multe spatii de retail sunt in Bucuresti (21) si Ilfov (24).
Spre comparatie, in Bihor, sunt patru magazine. In Ialomita e unul singur, in Constanta sunt doua, iar in Vrancea trei. Acestea, dar si altele, sunt asadar imprastiate prin tara, departe de "nucleul" din Vrancea, Arges, Olt si Dambovita.
Inainte de aceasta tranzactie, compania opera o retea de mai bine de 100 de magazine in patru judete, cu afaceri de 683 mil. lei anul trecut (A13%). Annabella este unul dintre cei mai puternici retaileri cu capital romanesc. Prin preluarea celor 82 de magazine Profi si 5 Mega Image, firma aproape isi dubleaza reteaua, iar business-ul poate merge spre 1 mld. lei, conform estimarilor ZF.
Povestea brandului Annabella a inceput la patru ani dupa Revolutie, cu un magazin in care se vindeau fructe si legume. Nascuta in Ramnicu Valcea, Dorina Mutu - antreprenoarea care se afla in spatele businessului - nu si-a dorit niciodata sa plece din orasul natal, asa ca dupa terminarea liceului s-a alaturat echipei de la Fabrica de Conserve Raureni, lucrand atat in productie, cat si in vanzari. Acolo isi intalneste partenerul de viata si de business, adica pe Dan Mutu. Apoi, cei doi antreprenori pleaca si dezvolta propriul business - Annabella -, iar ulterior (in 2008) cumpara si fabrica de Conserve Raureni, pe care o dezvolta.
"Asadar, in 1994 incepe povestea Annabella. Am ales sa renuntam la confortul pe care il oferea un loc de munca intr-o companie locala, pentru o industrie care se afla la inceput de drum, dar care a trezit spiritul antreprenorial in multi romani. Dupa Revolutie toata lumea facea comert. Era ca un orizont larg deschis, in care toata lumea a vazut o oportunitate de a construi ceva. Noi nu am facut exceptie. Asa ca la varsta de 23 de ani am plecat si eu si sotul meu de la Raureni ca sa ne deschidem propria afacere", declara anterior Dorina Mutu.
Familia Mutu detine si producatorul de conserve Annabella Fabrica de Conserve Raureni, din judetul Valcea. De altfel, productia de gemuri, compoturi, muraturi, dar si zacusca, fasole batuta si altele este mai departe vanduta atat in magazine partenere, cat si in reteaua Annabella, antreprenorii gandind un business integrat.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
02.12.2025, 17:02