14.11.2025, 08:00 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
¬ Anul 2024, marcat de introducerea e-Factura, a fost unul plin de provocari, dar a dus la o dublare a cifrei de afaceri a SOLO Fintech fata de 2023, ajungand la aproape 2 milioane de euro ¬ Compania a atras in total circa 1,15 milioane de euro in 2021 si 2022, iar de la finalul anului 2022 nu a mai avut nevoie de finantare externa pentru operatiunile curente, reusind sa se autosustina.
Start-up-ul romanesc SOLO Fintech, care a dezvoltat o aplicatie de contabilitate dedicata PFA-urilor, a devenit profitabil anul acesta, la patru ani de la infiintare, si estimeaza ca va incheia 2025 cu o cifra de afaceri de aproximativ 2,7 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de 2024. Aceasta evolutie vine pe fondul unei strategii de diversificare a bazei de clienti, care a redus dependenta de sectoarele IT si curierat, dar si al lansarii de noi functionalitati, inclusiv un chatbot bazat pe AI.
"2024 a fost un an foarte interesant, foarte provocator. Daca ne amintim, a fost anul cu e-Factura. Am crescut enorm de mult in 2024, cum de altfel toti jucatorii din piata au crescut enorm de mult. Bilantul la finalul anului 2024: ne-am dublat fata de inceputul anului. Pentru 2025 am fost mult mai precauti, din cauza contextului economic. Dar, chiar si in contextul acesta am crescut cu circa 30% pana in momentul de fata. Am inceput anul cu 10.500-10.800 de clienti si acum suntem aproape de 14.000 de clienti. De asemenea, 2025 este primul an in care am avut profitabilitate. Ceea ce ne-a permis sa facem investitii, sa consolidam echipa, sa crestem", a declarat Alexandru Anghel, cofondator si CEO al SOLO Fintech, in cadrul emisiunii ZF IT Generation. El a adaugat ca in 2024, start-up-ul a reusit sa ajunga la pragul de rentabilitate, ca apoi de anul acesta sa inregistreze si profit.
"In 2024 am avut aproape 2 milioane de euro cifra de afaceri si am fost pe zero ca si profitabilitate. Iar anul acesta estimam ca vom inchide cu 2,7 mil. euro si cu un EBITDA (profit operational - n.red.) de 300.000 - 400.000 euro."
Aceasta stabilitate financiara a permis echipei sa se concentreze pe dezvoltarea produsului. Misiunea SOLO este de a prelua complet birocratia din mainile freelancerilor. "Promisiunea noastra catre clienti este ca SOLO se ocupa de tot ceea ce tine de birocratie. Noi iti infiintam PFA-ul, iar apoi din aplicatia noastra este foarte simplu sa emiti facturi, sa incarci cheltuieli, faci o poza la bon si atat. Si de restul ne ocupam noi: noi comunicam cu ANAF-ul, cu e-factura, noi iti depunem declaratiile, noi luam bonul tau de la benzinarie si decidem "astea-s informatiile, deductibil, nedeductibil, in ce proportie etc.". Absolut tot facem noi", a explicat Alexandru Anghel.
Pe baza acestui serviciu de baza, cea mai importanta lansare din 2025 a fost noul chatbot AI, implementat in luna mai. "Noi am adoptat intern AI-ul devreme, insa catre client suntem destul de reticenti, pentru ca in spatiul nostru de contabilitate oamenii inca au nevoie de o conexiune umana. Am lansat acest chatbot cu obiectivul ca cineva sa iti raspunda totusi la intrebari si in weekend si noaptea, sa fie mult mai rapid decat omul. Iar dupa aceea, daca vrei sa vorbesti cu omul in continuare, ai aceasta optiune", a punctat el.
Pe langa chatbot, compania lucreaza la adaptare aplicatiei pentru a se adresa mai bine si soferilor de ride-sharing care si-au facut PFA-uri in numar tot mai mare anul acesta. "ANAF-ul a avut o directie foarte agresiva pe aceasta piata, implicit a mutat foarte multi soferi pe sistemul de freelancer, multi si-au facut PFA si atunci noi am zis sa beneficiem de acest avantaj din piata si am pilotat conectarea caselor de marcat cu aplicatiile de ride-sharing ca sa putem sa servim si ride-sharing-ul", a detaliat cofondatorul si CEO-ul SOLO. De asemenea, echipa SOLO lucreaza si la reconstructia sistemului de infiintare PFA si la automatizarea decontarii cheltuielilor in proportie de 80%.
O schimbare strategica majora in ultimii doi ani a fost diversificarea bazei de clienti. "Cand noi am inceput, acum patru ani, am mers cu piata. Pentru noi a fost spatiul acesta de gig economy, deci curierat, Glovo, Bolt Food si, in contrast, partea de IT. Cred ca la finalul celui de-al doilea an de activitate, noi aveam 50% din clienti doar din aceste doua categorii. Si ne-am dat seama ca acest lucru este o vulnerabilitate", a mentionat Alexandru Anghel. In urma eforturilor de diversificare, IT-ul reprezinta acum doar 15% din baza de clienti SOLO, iar o verticala noua cu crestere puternica este cea medicala. "Aici intra, de exemplu, medicii care sunt printre clientii nostri preferati, pentru ca ei chiar vor sa nu aiba grija, ei chiar nu vor sa stie de fiscalitate. Am pornit de la 0% cota de piata, iar acum mergem spre 8-9% cota de piata. Mai sunt profesii de tipul profesori care fac meditatii, fotografi, designeri etc.", a adaugat el.
SOLO Fintech a atras in total aproximativ 1,15 milioane de euro (300.000 de euro in 2021 si 800.000 de euro in 2022), ultima runda fiind in noiembrie 2022. De atunci, compania a devenit sustenabila si nu mai cauta activ finantare pentru operatiunile curente. "Din 2024 am fost pe break-even. Si din 2025 suntem profitabili. Deci, inca ne-au ramas bani din finantarea din 2022, iar acum ne simtim confortabili sa ne jucam cu ei pentru ca stim ca modelul de business este stabil. Pentru modelul nostru de business de astazi, nu mai e nevoie de finantari", a subliniat Alexandru Anghel.
O expansiune internationala este considerata dificila, deoarece ar necesita reconstruirea a 85% din platforma pentru a se adapta legislatiei locale a respectivelor piete. Asadar, start-up-ul ramane axat in continuare pe piata din Romania, unde potentialul de dezvoltare este inca urias. "Noi inca suntem foarte mici in Romania. Noi avem 14.000 de utilizatori, dar estimam ca sunt circa 500.000 de PFA-uri in Romania", a punctat cofondatorul si CEO-ul SOLO Fintech.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
14.11.2025, 08:00