Vreau să îmi crească vânzările
  • Actualizare aplicații
  • Soluții multiplatformă
  • Administrare de la distanță

Mobile Device Management

Mobile Device Management este o soluție completă de administrare de la distanță a dispozitivelor mobile de tip smartphone sau tabletă. Cu ajutorul acesteia, managerii IT pot gestiona dintr-o locație centrală, în mod eficient, flote de peste 50 de dispozitive mobile aflate în teritoriu.

Cum funcționează

Serviciul Mobile Device Management permite departamentului IT să întrețină, să controleze și să securizeze modul de utilizare a dispozitivelor mobile de tip smartphone sau tabletă puse de companie la dispoziția angajaților.

Pentru un management riguros și eficient, serviciul este dezvoltat pe 3 componente principale:

Flota de dispozitive mobile

  • Pot fi înregistrate smartphone-uri sau tablete ce utilizează oricare dintre sistemele de operare iOS, Android, Windows Mobile sau BlackBerry.

Grupuri
de utilizatori

  • Se definesc profilele specifice de utilizare a dispozitivelor și conexiunilor de date mobile, în funcție de natura activității angajaților din companie. Prin asocierea dispozitivelor mobile cu grupuri de utilizatori se simplifică managementul echipamentelor și resurselor de comunicații.

Politici
de management

  • Pot fi predefinite scenarii de administrare, utilizare, securitate și consum de resurse de date mobile. Acestea pot fi aplicate simultan, la distanță, pentru grupuri largi de utilizatori. Cele mai frecvent utilizate politici de management se referă la provizionarea și înrolarea dispozitivelor mobile în interfața de administrare, distribuția de aplicații sau actualizări, definirea setărilor și configurarea de la distanță a echipamentelor, securizarea dispozitivelor și a datelor conținute, blocarea de la distanță,  colectarea de rapoarte privind inventarul hardware și software, precum și a traficului de date.

Pentru a înregistra un dispozitiv, mai întâi se instalează o aplicație gratuită din magazinul fiecărui sistem de operare. Odată înregistrat, managerul IT are controlul complet, de la distanță, asupra dispozitivului respectiv, prin intermediul portalului web de administrare.

Mobile Device Management
Atunci când este utilizat cu alte servicii Orange, precum serviciul de infrastructură virtuală Business Flexible Computing, serviciul de conexiuni fixe securizate Dedicated Internet Access și IP-VPN sau datele mobile prin rețeaua 4G, soluția Mobile Device Management asigură cel mai ridicat nivel de securitate și control.

Principalele avantaje ale Mobile Device Management

Securitate și control în utilizarea
dispozitivelor mobile ale companiei

În funcție de tipul de dispozitiv, sistemul de operare și obiectivele specifice fiecărui tip de utilizare, pot fi create și aplicate politici de securitate variate. Astfel, se pot bloca anumite funcții (de exemplu camera foto, accesul în rețele Wi-Fi neprotejate), accesul la anumite aplicații (precum magazinul de aplicații, e-mailul personal sau aplicații social media), se poate limita traficul de date efectuat pe anumite site-uri protejate, se poate asigura criptarea, blocarea de la distanță și, la nevoie, ștergerea datelor.

Creșterea productivității
și satisfacției angajaților

Chiar dacă nu se dorește achiziționarea de echipamente mobile pentru întreaga companie, este posibilă aplicarea unei politici BYOD (Bring Your Own Device), prin care angajații se conectează la resursele companiei cu propriile smartphone-uri și tablete. Odată înregistrate în platforma Mobile Device Management, poți aplica aceleași politici de securitate utilizate de restul echipamentelor companiei, eliminând astfel orice risc.

Management riguros al resurselor

Poți păstra un inventar corect al echipamentelor mobile prin colectarea de la distanță a unor rapoarte privind configurațiile hardware, configurațiile și aplicațiile instalate. De asemenea, resursele de date mobile sunt alocate și utilizate pentru activitățile de business, prin blocarea destinațiilor de trafic nerelevante pentru munca utilizatorului.

Optimizare financiară

Mobile Device Management este o soluție SaaS administrată în cloud, care elimină cheltuielile de capital și asigură tarifarea în funcție de utilizare. În plus, costurile generate de conexiunile prin date mobile pot fi reduse prin blocarea destinațiilor de trafic ce nu sunt relevante pentru activitatea angajaților.

Simplificarea activității departamentului IT

Prin utilizarea de grupuri de utilizatori și politici de management, actualizările de software sunt efectuate imediat, de la distanță, fără a mai fi necesară colectarea echipamentelor. Fiind o soluție SaaS, Mobile Device Management se poate instala rapid; în plus, beneficiezi de asistență 24/7 pe întreaga perioadă contractuală. De asemenea, la nevoie, poți oferi asistență de la distanță utilizatorilor echipamentului.

Soluție multi-platformă

Poți înregistra și administra toate dispozitivele de tip smartphone sau tabletă ale companiei ce utilizează sistemele de operare iOS, Android, Microsoft Mobile sau BlackBerry. Complexitatea politicilor de securitate posibilă depinde, totuși, de API-urile dezvoltate de fiecare producător de echipament în parte.

Pachete de servicii disponibile

Fiind o soluție SaaS, Mobile Device Management nu necesită instalarea de echipamente speciale în sediul companiei. La achiziționarea serviciului, se creează un server virtual dedicat, accesibil prin intermediul unei interfețe de administrare. Conexiunile sunt securizate prin protocoale https. Aplicațiile necesare pentru înregistrarea dispozitivelor se pot descărca gratuit din magazinele de aplicații corespunzătoare sistemelor de operare iOS, Android sau Windows Mobile. În plus, pe toata durata contractului, beneficiezi de asistență 24/7.

Soluția poate fi achiziționată pe baza unui abonament lunar, în funcție de numărul de dispozitive tip smartphone sau tabletă utilizate în companie.

Pachetul de bază pentru configurarea unui server virtual dedicat include 50 de licențe. În cazul în care este necesar, pot fi achiziționate pachete adiționale de 25, 50 sau 100 de licențe.

Achiziționare și activare

Pentru informații suplimentare și detalii despre achiziționarea și activarea serviciului, contactează persoana dedicată companiei tale din cadrul Serviciului Clienți Corporate sau apelează 300 (gratuit de pe telefonul mobil Orange) sau 0374 300 300 (apel cu tarif normal din orice rețea).

sus