Stiri

Noi culmi atinse cu Avatar: The Way of the Water - cât privește senzația de imersiune, imaginea,...

Noi culmi atinse cu Avatar: The Way of the Water - cât privește senzația de imersiune, imaginea,...

09.12.2022 By Gloria Sauciuc

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Acum treisprezece ani, James Cameron, câștigător de Oscar, a făcut cunoștință publicului cinefil cu o lume nemaivăzută, odată cu filmul său original, Avatar, pe care l-am putea numi - fără să exagerăm - filmul unei generații. Acum, vizionarul regizor își invită publicul într-o călătorie cinematografică cu totul nouă, odată cu mult- așteptatul Avatar: The Way of the Water, din 16 decembrie la cinema. Biletele sunt deja puse în vânzare. Sam Worthington și Zoe Saldana își reiau celebrele roluri, jucându-i pe Jake Sully și pe Neytiri, acum părinți care luptă pentru familia lor. Atunci când mersul lucrurilor îi izgonește de acasă, familia va călători de-a lungul lunii Pandora, ajungând în cele din urmă în teritoriile clanului Metkayina, cei care trăiesc în armonie cu oceanele din jurul lor. Acolo, familia lui Sully trebuie să învețe și lumea periculoasă a apelor, cât și regulile nescrise ale societății noii comunități. „Familia este cetatea noastră”, le amintește el soției Neytiri și copiilor săi, Neteyam (Jamie Flatters), Lo’ak (Britain Dalton), Tuk (Trinity Jo-Li Bliss) și fiica lor adoptivă, Kiri (Sigourney Weaver). Spre supărarea lui Jake și a lui Neytiri, copiii își petrec timpul cu Spider (Jack Campion), un băiețel uman, rămas orfan, care nu s-a putut întoarce pe Pământ. Cameron a provocat echipa de filmare să se ridice la înălțimea noilor tehnologii, astfel încât să creeze personaje și mai expresive, și mai captivante pe ecran decât tot ce s-a realizat până acum: „Instrumentele cu care s-a lucrat acum sunt foarte avansate comparativ cu cele de la primul film”, relata Cameron. Printre membrii echipei se numără directorul de imagine Russell Carpenter care a declarat: „Iluminatul din scenele de acțiune a trebuit să se întrepătrundă lin cu mediul din jur, fie o junglă, fie sub apă, fie în interioare”. Landau a adăugat: „Atunci când ai o combinație de acțiune în timp real și computer-generated, unul dintre cele mai dificile lucruri este iluminatul interactiv. Am filmat în 3D, în High Dynamic Range, la 48 de cadre pe secundă. Russell a trebuit să gestioneze asta”. A fost necesară și o anumita paletă de culori: „Jim a vrut ca totul – culoare, lumina, contrastul – să afecteze spectatorul, să îi stimuleze într-un anume fel simțurile. De aceea am acordat atenție culorii, detaliului, mișcărilor camerei... ca să se creeze acea senzație de imersiune”. Avatar: The Way of Water este o nouă culme pentru talentatul regizor care, din nou, împinge limitele povestirii cinematografice. Folosind o tehnologie 3D îmbunătățită, Cameron transportă publicul în lumea planetei Pandora: „Cu 3D, High Dynamic Range, numărul mare de cadre, reușim să prezentăm o imagine de calitate mai bună decât am putut la Avatar”, susține directorul de imagine. „Este o fereastră către o altă lume.” James Cameron va folosi o anumită tehnică  pentru a aduce pe marile ecrane filme la un frame-rate (număr de cadre pe secundă) superior pentru noul său Avatar: The Way of Water, scrie Variety. Cameron va lucra cu formatul convențional al sălilor de cinema, ce permite proiecția filmelor în format digital la 48 de cadre pe secundă, ceva ce este posibil în majoritatea cinematografelor 3D. Vorbind publicului prin videoconferință la Festivalul Internațional de Film de la Busan, în Coreea de Sud, Cameron a recunoscut că numărul mare de cadre pe secundă pune limitări de ordin creativ: „O folosim [tehnica numărului mare de cadre pe secundă - n.red.] pentru a îmbunătăți 3D-ul acolo unde dorim o senzație puternică de prezență, precum în scenele subacvatice sau în scenele de zbor. Pentru scenele în care oamenii stau, vorbesc și atât, (tehnica) lucrează împotriva noastră, deoarece creează o senzație de hiperrealism în scene banale, normale. Și atunci avem nevoie de senzația de 24 cadre pe secundă”, susține Cameron. „Pot sălile de cinema să suporte un număr variabil de cadre pe secundă, să oscileze înainte și înapoi în timpul aceluiași film între 24 și 48 de cadre pe secundă? Răspunsul este nu, vor rula la 24 de cadre pe secundă. În acele scene pe care le dorim la 48 cadre pe secundă, pur și simplu vom dubla cadrele. Deci, va fi proiectat același cadru de 2 ori, însă spectatorul nu va simți asta. Și astfel, vom folosi o platformă existentă deja”, a explicat Cameron, citat de Variety.

Articole asemanatoare