×

Accesează
contul existent

Politic-Social

Ajutorul de deces in 2025: Ce suma se acorda si ce acte sunt necesare pentru ajutorul de...

Ajutorul de deces in 2025: Ce suma se acorda si ce acte sunt necesare pentru ajutorul de inmormantare

n 2025, Guvernul Romaniei a modificat semnificativ ajutorul de deces, oferind o suma subtantiala familiilor care au pierdut pe cineva drag. Iata detaliile importante acestui demers, cuantumul ajutorului, cine ii poate primi si cum decurge procedura de solicitare pentru acest ajutor:

25.02.2025, 11:21 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

1. Ajutorul de deces se majoreaza din 2025

Incepand cu 13 februarie 2025, in conformitate cu Legea nr. 10/2025 privind bugetul asigurarilor sociale de stat, ajutorul de deces a fost majorat. Noile sume sunt:

8.620 lei pentru decesul unui asigurat sau al unui pensionar.

4.310 lei pentru decesul unui membru de familie neasigurat.

Aceasta majorare reprezinta o crestere de 1.053 lei fata de sumele acordate in anul precedent, care erau oferite in felul urmator:

7.567 lei pentru decesul unui asigurat sau al unui pensionar.

3.784 lei lei pentru decesul unui membru de familie neasigurat.

2. Beneficiarii eligibili pentru ajutorul de deces:

In cazul decesului unui asigurat sau pensionar, persoana care a suportat costurile inmormantarii poate solicita ajutorul de deces.

in cazul decesului unui membru de familie (sot/sotie, copii, parinti, bunici) al unui asigurat sau pensionar, cu conditia ca membrul decedat sa nu fi fost asigurat sau pensionar la data decesului, sotul supravietuitor, copilul, parintele sau oricare persoana fizica/juridica care dovedeste cu acte suportarea costurilor inmormantarii.

Solicitantul ajutorului de deces este are obligatia sa prezinte documente justificative care sa ateste cheltuielile suportate cu ocazia inmormantarii.

3. Solicitarea ajutorului de deces - procedura si documente:

Solicitantul trebuie sa depuna o cerere la Casa teritoriala de pensii, impreuna cu urmatoarele documente:

certificatul de deces (original si copie)

actul de identitate al solicitantului (original si copie)

documente justificative privind relatia de rudenie sau calitatea de tutore (daca este cazul)

dovada cheltuielilor de inmormantare (facturi, chitante)

adeverinta de la angajatorul decedatului sau alte documente care sa ateste calitatea sa de asigurat, daca este cazul.

O lista completa a documentelor necesare o gasiti aici: https://www.cnpp.ro/ro/ajutorul-de-deces

Plata ajutorului de deces va fi efectuata in termen de trei zile lucratoare de la data depunerii dosarului complet. Pentru informatii suplimentare si actualizate, accesati site-ul oficial al Casei Nationale de Pensii Publice sau contactati casa teritoriala de pensii de care apartineti.


Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare