Cultura si divertisment

thumbs

Cercetatorii au aflat cand s-au format inelele planetei Saturn

18.01.2019, 12:49 Sursa: mediafax.ro

Noul studiu a fost realizat pe baza ultimelor observatii facute de sonda americano-europeana Cassini, lansata in 1997 si care si-a incheiat misiunea in 2017, dezintegrandu-se in atmosfera lui Saturn, informeaza Le Figaro.

Cea de-a sasea planeta de la Soare, Saturn s-a format in urma cu patru miliarde si jumatate de ani, la inceputurile sistemului solar. Insa inelele sale au aparut abia in urma cu 10 - 100 de milioane de ani, o perioada care corespunde cu epoca dinozaurilor pe Pamant, disparuti in urma cu 65 de milioane de ani.

Cercetatorii au avut de mult timp numeroase indicii privind varsta "frageda" a inelelor lui Saturn, formate probabil in urma coliziunilor satelitilor planetei sau poate a lui Saturn cu o cometa. Insa vechimea inelelor a ramas una dintre marile enigme ale sistemului solar.

Cu ajutorul observatiilor facute de sonda Cassini - care, la finalul misiunii sale, a orbitat de 22 de ori planeta, intre aceasta si inele -, cercetatorii au putut in sfarsit sa calculeze vechimea "accesoriilor" lui Saturn.

Noul studiu a fost realizat de o echipa de cercetatori de la NASA, coordonata de Luciano Iess, de la Universitatea italiana Sapienza din Roma.

Autorii studiului explica faptul ca au putut determina masa inelelor - formate in proportie de 99% din gheata - si, pe baza acesteia, sa calculeze vechimea lor.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Articole asemanatoare