Economic

thumbs

STUDIU: Doar 18% din romani ar investi in calitatea ridicata a electronicelor si in branduri scumpe

25.02.2021, 10:38 Sursa: mediafax.ro

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Potrivit unui studiu al Reveal Marketing Research referitor la obiceiurile de achizitie ale romanilor privind produsele electronice, se observa tendinta spre a investi in branduri cu preturi mai ridicate pentru: telefoane (32% dintre romani cu aceasta optiune), laptop-uri (30%) si calculatoare (22%).

"Observam ca pentru cei dispusi sa cheltuie, criteriile emotionale precum loialitatea fata de brand cantaresc puternic in decizia de alegere. 23% dintre oameni se declara loiali, spunand ca achizitioneaza mereu acelasi brand, indiferent de promotii. Cele mai loiale se arata persoanele cu varste intre 35-44 de ani (30% dintre acestia)", se arata intr-un comunicat al realizatorilor studiului.

Conform acestora, totusi, pentru majoritatea romanilor, raportul avantajos calitate-pret este cel mai important. 1 din 2 respondenti declara ca ar alege branduri cu preturi de mijloc si tin foarte mult la un echilibru intre calitatea produsului si costul acestuia. Similar, telefoanele (60%), laptop-urile (61%) si calculatoarele (53%) sunt produsele principale pentru care romanii ar cauta branduri cu preturi medii si raport calitate-pret bun. Tabletele (60%), smartwatch-urile (48%), castile (49%) si sistemele audio (49%) sunt alte produse electronice pentru care un raport bun calitate-pret este important in achizitie.

In medie, doar 13% dintre romani declara ca ar alege branduri mai ieftine si nu considera ca merita sa investesti foarte mult in aceste produse. Bratarile fitness (17%) si accesoriile pentru telefoane, tablete, laptop-uri (23%) sunt produse pentru care romanii nu ar fi dispusi sa plateasca foarte mult.

"45% dintre romani spun ca merg in magazinele fizice de profil pentru a cumpara produse electronice, comparativ cu 36% care prefera varianta comenzilor online de pe site-urile magazinelor. Diferenta se poate explica prin faptul ca oamenii isi doresc sa vada produsul in realitate si sa aiba posibilitatea de a-l testa inainte de achizitie. Pentru acestia, poate fi important sa inteleaga mai bine produsul in care investesc banii. Totodata, observam si o diferenta intre mediul urban si rural in ceea ce priveste preferinta pentru magazinele fizice, 53% dintre cei din rural prefera sa mearga in magazin, comparativ cu 38% dintre cei din mediul urban cu aceeasi preferinta", se mai arata in comunicat.

La nivelul intregului esantion, dintre toate produsele, telefonul este achizitionat din magazinele fizice in cea mai mare proportie de romani (52%), in special de cei cu venituri mici, sub 2.000 lei (62% dintre acestia). Cu toate acestea, principala sursa de informare despre produsele electronice este site-ul magazinelor de specialitate - peste jumatate dintre romani (55%) declara ca se informeaza de aici, potrivit Reveal Marketing Research. Recomandarile primite de la prieteni, familie sau cunoscuti in legatura cu produsele electronice sunt importante pentru 32% dintre romani, cu precadere pentru cei cu varste intre 45-55 ani (35%).

Promotiile au si rolul de a influenta loialitatea consumatorilor fata de brandurile de electronice - intrebati cat de loiali sunt atunci cand cumpara din aceasta categorie, 69% dintre romani spun ca alegerea brandului e ghidata in functie de promotii. "Astfel, din cei 69% - 50% obisnuiesc sa alterneze cam aceleasi branduri de electronice, in functie de promotii, iar 19% declara ca nu cumpara aceleasi branduri, ci se orienteaza doar in functie de promotii. Doar 8% dintre respondenti variaza mereu optiunile de achizitie si nu sunt loiali, spunand ca nu cumpara aceleasi branduri si se uita la alte criterii fata de oferte - reclame, aspectul atractiv al produsului", au mai transmis realizatorii studiului.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare