Economic

thumbs

Cum economisesc tinerii? Generatia Z isi propune sa castige mai multi bani

23.09.2021, 15:57 Sursa: mediafax.ro

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

De asemenea, 62% din participanti considera implinirea personala ca fiind cea mai importanta in viata, urmata de independenta financiara (57%) si de sanatate (41%), iar 82% dintre tinerii din Romania isi aleg, astazi, jobul in functie de ceea ce le place sa faca cel mai mult.

Mai mult de jumatate dintre tinerii intervievati (51%) in cadrul studiului Insights PulseZ marturisesc ca focusul lor pentru 2021 s-a axat pe economisire, in masura in care 2020 le-a generat pierderi financiare. Totodata, 48% dintre ei si-au propus, anul acesta, sa castige mai mult (vs. 33% in 2020).

Generatia Z, mai atenta la cum cheltuie

De asemenea, 45% dintre participanti spun ca sunt mult mai atenti la cheltuielile pe care le fac, in vreme ce 25% dintre ei si-au propus sa investeasca mai mult ca anul trecut. De altfel, intentiile de investitii se remarca indeosebi in randul sexului masculin (33%), in comparatie cu reprezentantele sexului feminin (18%). Interesant este faptul ca intentiile de a investi se remarca mai mult in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 16 si 18 ani (30%) decat in cazul celor de peste 21 de ani - doar 19% dintre acestia avand astfel de intentii.

"Tinerii din generatia Z nu au in vedere economisirea doar in ideea clasica de a pune bani deoparte intr-un cont separat, de exemplu, ci sunt foarte interesati de incheierea unor asigurari. Ei vizeaza produse de asigurare cu economisire pe termen mediu si, de asemenea, vor sa faca rezerve pentru situatii neprevazute. Este o concluzie interesanta si imbucuratoare a acestui studiu, pentru ca ne arata faptul ca romanii din segmentul foarte tanar au un comportament matur si responsabil, in ceea ce priveste planificarea financiara." - a declarat Sinziana Maioreanu, CEO al Aegon Romania si partener in cadrul cercetarii

In ceea ce priveste produsele pe care tinerii le achizitioneaza, in prezent, produsele de tip FMCG (bauturi racoritoare, batoane de ciocolata, snacks-uri, mancare comandata cu livrare) se numara printre consumabilele pe care acestia Z le cumpara, in continuare, cel mai mult, raportat la perioada pandemiei.

Nici cand vine vorba despre produsele de fashion (37%), tinerii nu-si schimba comportamentul de cumparare, ei preferand sa renunte, mai degraba la jocurile video (11% au renuntat in pandemie sa plateasca) si cursurile online (18% au renuntat in pandemie sa plateasca), in detrimentul produselor vestimentare.

Jumatate dintre tinerii generatiei Z considera ca fac achizitii echilibrate, in egala masura din online si offline (51%). Totodata, comparativ cu anul trecut, a crescut numarul celor care au inceput sa cumpere mai mult din online decat din offline (18% fata de 12%) - o ipoteza valida fiind ideea ca achizitiile online sunt un obicei accentuat post pandemie.

95% dintre tineri prefera sa utilizeze, cel mai des, plata cu numerar, o treime dintre ei declarand ca fac peste 10 astfel de plati pe saptamana. In ceea ce priveste plata online, o alta modalitate de plata agreata de tineri, aceasta este utilizata intre 1 si 4 ori pe saptamana de 62% dintre ei. De altfel, si cardul bancar utilizat la magazin este o metoda des folosita, el fiind mentionat de 80% dintre participanti. Doar 45% dintre tineri folosesc telefonul ca mijloc de plata.

Generatia Z. Ce conteaza mai mult la un job?

Intrebati care sunt cei mai importanti factori de care tin cont in alegerea jobului si a domeniului de activitate, 82% dintre participantii la studiu au mentionat ca isi doresc sa le placa ceea ce fac, dar si echipa alaturi de care lucreaza si atmosfera de lucru (63%), precum si pachetul salarial (60%) si flexibilitatea programului (60%). Fetele acorda si mai mare importanta faptului ca se simt bine cu ceea ce fac la job (84%) comparativ cu baietii (78%), iar 50% dintre tinere mentioneaza si beneficiile extrasalariale printre aspectele motivatoare (vs. 42% in randul baietilor).

De altfel, domeniile umaniste (psihologie, resurse umane, sociologie) se afla pe primul loc in randul preferintelor generatiei Z (24%) - mai mult in randul fetelor (32%) vs. a baietilor (14%), urmate indeaproape de domeniul IT si de inginerie - prima alegere in cazul baietilor (35%) vs. 12% fete. Totodata, cercetarea arata ca tinerele sunt cele care aleg intr-o mai mare masura un job in educatie (20% vs 10% baieti) ori in publicitate, PR ori marketing (20% vs 5% baieti).

Cand vine vorba despre factorii care ii motiveaza cel mai mult in viata, acestia sunt stabili, indiferent de varsta, de contextul economic/social, iar preferintele sunt clare: 62% considera implinirea personala ca fiind cea mai importanta, urmata de independenta financiara (57%) si de sanatate (41%). Totodata, tinerii au inceput sa acorde mai multa atentie nevoii de dezvoltare psihologica si emotionala (36% in 2021 vs. 31% in 2020), in detrimentul unei cariere de succes (31% in 2021 vs. 36% in 2020).

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare