Politic-Social

Asociatia Pro Infrastructura: CNAIR tergiverseaza lansarea licitatiilor pentru supervizori

Asociatia Pro Infrastructura: CNAIR tergiverseaza lansarea licitatiilor pentru supervizori

24.01.2023, 22:51 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Rolul supervizorului, al dirigintelui de santier denumit si "consultant", "inginer FIDIC" sau simplu "inginer", in implementarea in teren a unui proiect de infrastructura de transport este esential: se asigura ca lucrarile puse in opera de constructor sunt conforme si respecta caietul de sarcini, oferta asumata si normativele in vigoare, adica standardele de calitate necesare, spun cei de la Asociatia Pro Infrastructura.

"Dar CNAIR tergiverseaza lansarea licitatiilor pentru aceste servicii esentiale ori, in dulcele stil "timpul trece leafa merge", taraganeaza procedurile de achizitie publice pornite in urma cu mai bine de un an de zile in unele cazuri. In lipsa consultantului care sa fie zilnic pe santier si sa certifice lucrarile executate de antreprenor, se lasa liber la abuzuri, "scurtaturi" si "optimizari" care cresc riscul ca drumul sa aiba probleme pe termen lung si cresc artificial profitul constructorului. Contractarea supervizarii este urgenta pe cele 7 loturi ale Autostrazii A7 dintre Buzau si Bacau, adica 178 km, unde constructorul a intrat in teren sau este pe cale sa inceapa executia (pana) in primavara. Aceeasi situatie pe lotul 3 de langa Buzau si pe cele trei sectoare ale Bacau-Pascani unde suntem in licitatie de lucrari, dar ne asteptam ca sa fie si ele parafate cu antreprenorii pana in vara. Mai mult, scandalos este ca inca nu avem supervizor pe Autostrada A0 Nord tronsonul 2 (intre Corbeanca si Afumati) desi se apropie cu pasi rapizi de inaugurare in decembrie 2023! La fel pe 1 (in contestatii, probabil vom avea constructor pana in vara) si 3 (in procedura semnare contract de lucrari)", arata sursa citata.

Potrivit asociatiei, nu exista timp de pierdut nici pe sectiunile de munte ale A1 Sibiu-Pitesti unde antreprenorii vor face proiectare in 2023 dar probabil la anul vor pune utilajele la treaba: "Nu trebuie sa fii expert sa-ti dai seama ca ai nevoie de diriginte de santier pe 68 de kilometri prin creierii muntilor pe Valea Oltului si Valea Topologului. Nici pe ciotul Holdea-Margina al A1 nu exista consultant! Tot in 2024 ar trebui sa se inceapa si aici lucrarile. Doar aceste exemple de autostrazi amintite mai sus insumeaza aproape 400 kilometri si au o valoare contractuala/estimata totala de peste 6 miliarde de euro! Iar din urma vin noi sectoare aflate in licitatie, precum A13 Boita-Fagaras sau capetele din PNRR ale A8 Targu Mures-Targu Neamt. Desigur, lor li se adauga si multe alte proiecte rutiere mai mici si mai putin mediatizate care nu au supervizor pe santier".

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare