18.03.2023, 17:40 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
"Anul trecut, Directia Secretariat General din cadrul Aparatului Central al Ministerului Afacerilor Interne a primit si gestionat 13.529 de petitii. Cetatenii au transmis preponderent petitii in format electronic, fie prin intermediul formularelor de pe site-ul institutiei, fie prin intermediul postei electronice. In ceea ce priveste modul de solutionare a petitiilor, 91,5% au fost gestionate de structuri din Ministerul Afacerilor Interne (inclusiv din Aparatul Central al institutiei, precum Corpul de Control al Ministrului, Directia Generala Management Resurse Umane, Departamentul pentru Situatii de Urgenta si Directia Medicala), restul fiind redirectionate catre alte institutii. Activitatea de relatii cu publicul a inclus si activitatea de consiliere a cetatenilor, care s-a desfasurat prin intermediul operatorilor care deservesc linia telefonica gratuita a Ministerului Afacerilor Interne - 0800 800 624 , care poate fi apelata, in fiecare zi lucratoare, in intervalul orar 08.00-20.00. Linia TEL-VERDE este destinata informarii, consilierii si semnalarii unor aspecte care nu sunt urgente, pe domeniul de competenta al Ministerului Afacerilor Interne. In anul 2022 au fost primite 1.769 de apeluri. De asemenea, ofiterii din cadrul Serviciului Relatii cu Publicul au consiliat un numar de 295 persoane care s-au prezentat la sediul institutiei", potrivit unui comunicat de presa al Ministerului Afacerilor Interne.
Principalele categorii de solicitari ale cetatenilor sau organizatiilor legal constituite au vizat comiterea unor infractiuni contra persoanei sau patrimoniului, tulburarea ordinii si linistii publice, cereri de punere in posesie si de emitere a unor titluri de proprietate, cererile de incadrari, reincadrari etc.
"Au existat si numeroase situatii de transmitere a sute de petitii cu privire la aspecte verificate deja si pentru care s-a transmis raspuns, formularea unor cereri bizare sau ilogice, apelarea frecventa a liniei telefonice Tel-Verde cu aceleasi aspecte si la care s-a oferit deja raspuns. Spre exemplu un cetatean a transmis, in decursul unui singur an, Ministerului Afacerilor Interne si institutiei prefectului din judetul Arges 16.900 de petitii referitoare la aceleasi subiect. Din categoria cererilor bizare, exemplificam: solicitarile transmise de un domn care, in opinia sa, este urmasul direct al unui domnitor al Moldovei si, pe cale de consecinta, intreaga regiune istorica a Moldovei trebuie sa ii revina, cazul unei persoane care sustine ca nu recunoaste autoritatea statului roman si foloseste pentru identificare o suvita de par si amprenta unui deget, un cetatean a transmis mai multe petitii prin care a semnalat posibile disfunctionalitati la nivelul unor structuri ale MAI, iar ulterior, a anuntat ca si-a dat demisia din functia pe care a indeplinit-o in cadrul MAI si a solicitat virarea sumei de bani corespunzatoare salariului primit in aceasta perioada pentru munca prestata, desi in realitate nu a fost incadrat niciodata in institutia noastra", se mentioneaza in comunicat.
Anul trecut, la nivelul Inspectoratului General al Politiei Romane au fost inregistrate si gestionate aproximativ 260.000 de petitii.
Politia de Frontiera Romana a gestionat, in 2022, 7.924 de petitii, numarul acestora fiind mai mic cu 54.4% comparativ cu anul anterior ca urmare a incetarii masurilor dispuse in contextul pandemiei. 98,6% dintre petitiile depuse anul trecut se refereau la conditiile de trecere a frontierei de stat a Romaniei.
De asemenea, la linia telefonica "9590" au fost primite peste 64.700 apeluri, apelantii fiind consiliati pe probleme ce au vizat regimul frontierei de stat, regimul strainilor in Romania, conditiile de calatorie etc.
In 2022, la nivelul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta au fost inregistrate 7.403 petitii, iar la nivelul Jandarmeriei Romane au fost primite si gestionate 4.692 petitii.
De asemenea, Directia Generala Anticoruptie a inregistrat, anul trecut, 3.076 de petitii, iar Inspectoratul General pentru Imigrari a gestionat peste 2.620 de petitii.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
30.03.2023, 20:52