Business Hi-Tech

thumbs

ANCOM: Ce drepturi au utilizatorii cand accepta oferte venite prin telefon, e-mail sau online

07.04.2018, 14:48 Sursa: zf.ro

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) informeaza utilizatorii despre drepturile pe care le au atunci cand incheie un contract la distanta.

"Atunci cand utilizatorii achizitioneaza servicii de telefonie, internet sau televiziune prin intermediul telefonului, e-mailului sau al unei aplicatii online, furnizorul trebuie sa le puna la dispozitie o serie de informatii relevante, pentru ca acestia sa poata lua o decizie adaptata nevoilor de consum. Contractul la distanta (inclusiv cel telefonic) se considera incheiat doar dupa ce utilizatorii si-au exprimat consimtamantul in scris (pe un suport durabil). Utilizatorii au dreptul de a se retrage dintr-un contract la distanta in termen de 14 zile de la incheierea acestuia, fara a invoca un motiv", mentioneaza ANCOM.

Potrivit Autoritatii, contractul la distanta este "acel contract incheiat intre un furnizor si un utilizator in cadrul unui sistem de vanzari sau de prestare de servicii organizat fara prezenta fizica simultana a celor doua parti, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanta (de exemplu, telefon, scrisoare, e-mail, aplicatii online etc.)". Un astfel de contract "intra in vigoare numai dupa ce utilizatorii si-au exprimat consimtamantul in scris, pe un suport durabil (e-mail, scrisoare, fax) in cazul in care serviciile au fost contractate prin telefon, fax ori e-mail sau dupa ce furnizorul a confirmat comanda, in cazul in care serviciile au fost contractate online (prin intermediul unui site sau printr-o aplicatie), iar utilizatorii au dreptul sa se retraga din contract, fara nicio justificare, in termen de maximum 14 zile de la incheierea contractului".

Informatiile specifice despre incheierea contractelor la distanta pentru fiecare tip de serviciu - telefonie, internet, televiziune - sunt disponibile in InfoCentrul ANCOM.

"Operatorii telecom sunt obligati sa puna la dispozitia utilizatorilor, inainte de incheierea contractului, informatii precum costurile asociate serviciului care urmeaza sa fie furnizat (pretul, respectiv tariful si modalitatea de calcul al acestuia, beneficiile, optiunile si extraoptiunile incluse), perioada contractuala minima, costurile de transport pentru primirea echipamentul achizitionat, daca este cazul, termenul de la care utilizatorul va beneficia de serviciile achizitionate, modul de solutionare a reclamatiilor, informatii despre dreptul de retragere din contract si conditiile in care utilizatorul isi poate exercita acest drept", spun reprezentantii ANCOM.

Atat ANCOM, cat si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au atributii privind verificarea si sanctionarea modului in care este implementata legislatia privind incheierea contractelor la distanta de catre furnizorii de servicii de comunicatii electronice, in relatia lor cu consumatorii.

"Pentru a veni in sprijinul furnizorilor de servicii de comunicatii electronice, dar si al utilizatorilor acestor servicii, ANCOM si ANPC au elaborat un ghid care prin care este prezentata modalitatea de interpretare a legislatiei nationale referitoare la incheierea contractelor la distanta, respectiv in afara spatiilor comerciale. Daca esti consumator, ai incheiat un contract la distanta si furnizorul nu ti-a respectat drepturile, poti sesiza ANCOM sau Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor", precizeaza reprezentantii ANCOM.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Articole asemanatoare