Burse

thumbs

Gigantii din tehnologie raman neclintiti in fata pandemiei si mai bifeaza cateva miliarde de dolari: actiunile Amazon, Apple si Microsoft au crescut cu pana la 30%

01.07.2020, 00:00 Sursa: zf.ro

Amazon, cu o valoare de 415 mld. dolari si o crestere de 32%, Apple (352 mld. dolari, +14%) si Microsoft (326 mld. dolari, +30%) sunt cele mai valoroase branduri din lume, confom clasamentului BrandZ, realizat de Kantar. Valoarea cumulata a primelor 100 de branduri din intreaga lume a crescut cu 5,9% fata de anul precedent, in ciuda impactului economic, social si personal al Covid-19.

Valoarea cumulata a celor 100 de branduri din topul global a ajuns la 5.000 de miliarde de dolari, echivalentul Produsului Intern Brut al Japoniei.

Cele mai valoroase 100 de branduri la nivel global au demonstrat o rezistenta mai mare si o volatilitate mai scazuta in timpul crizei actuale fata de recesiunea economica globala din 2008-2009, totalizand o crestere de 277 mld. dolari fata de anul precedent.

Portofoliul BrandZ format din cele mai puternice branduri a continuat sa performeze mai bine decat piata, inclusiv decat indicii S&P 500 si MSCI World Index, si chiar in contextul crizei actuale acesta a scazut mai putin decat media globala. Clasamentul tine cont de performanta preturilor actiunilor in aprilie 2020, luand astfel in calcul efectul crizei Covid-19.

Companiile care au investit consecvent in marketing pentru a construi brand equity in ciuda climatului de nesiguranta au reusit sa impiedice materializarea celor mai aspre consecinte ale crizei. Inainte de pandemie, valoarea cumulata a principalelor 100 de branduri tindea spre o crestere de 9%. Amazon si-a mentinut pozitia din fruntea clasamentului, atingand valoarea de 415,9 miliarde dolari, in urma unei cresteri de 32%.

Inclus pentru prima data in clasamentul BrandZ in 2006, Amazon a crescut cu aproape 100 miliarde de dolari in valoare in acest an, echivalentul unei treimi din cresterea totala a marcilor din BrandZ100. Brandurile din tehnologie au continuat sa domine clasamentul, contribuind cu peste o treime (37%) la valoarea brandurilor din Top 100 si crescand, per ansamblu, cu 10%.

Apple si-a mentinut pozitia de al doilea brand ca valoare din lume (crescand cu 14% si atingand valoarea de 352,2 miliarde dolari), in timp ce Microsoft a recucerit locul 3 (cu o crestere de 30% si o valoare estimata acum la 326,5 miliarde dolari), depasind Google (A5%, 323,6 miliarde dolari) care se afla acum pe locul 4.

Microsoft a ajuns la aceasta performanta datorita ecosistemului sau de solutii de lucru in cloud care include Office 365 si Microsoft Teams si care le-a permis utilizatorilor sa isi continue activitatea in timpul perioadei de izolare.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Articole asemanatoare