Eveniment

thumbs

Liber la date: 80% dintre romani permit utilizarea datelor lor personale in scopuri publicitare

28.01.2021, 14:35 Sursa: zf.ro

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Cei mai multi romani ofera acces la datele lor personale. Este rezultatul unui studiu efectuat de InfoCons in tarile UE. Realizatorii studiului au vrut sa afle cat de dispusi sunt cetatenii sa ofere acces la datele lor atunci cand sunt online si au aflat ca romanii se afla in fruntea topului.

Conform rezultatelor sondajului din 2020, 80% dintre romani permit utilizarea datelor lor personale in scopuri publicitare. Ei sunt pe locul doi in Europa dupa bulgari. La polul opus sunt olandezii si finlandezii care nu vor, in proportie de aproximativ 70%, sa le fie folosite datele personale.

Studiul InfoCons a mai aratat ca in Europa una din doua persoane cu varste cuprinse intre 16-74 de ani a refuzat sa permita utilizarea datelor lor personale in scopuri publicitare atunci cand utilizeaza internetul in scopuri private. In plus, 46% au raportat ca au permis accesul restrictionat doar la pozitia lor geografica sau au refuzat accesul complet la aceste informatii.

Mai putini (40%) cetateni UE citesc declaratiile politicii de confidentialitate inainte de a furniza date cu caracter personal. In mod similar, 40% au limitat accesul la profilurile sau continutul site-ului lor de socializare sau la stocarea online partajata.

Totodata, 33% au verificat ca site-ul pe care si-au furnizat datele personale este sigur.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare