Analiza

thumbs

ANALIZA ZF. Un roman bea 18 litri de sucuri pe luna. In pandemie piata a scazut cu 1,7% in volum, dar cu 8,8% in valoare, semn ca oamenii au cumparat produse mai ieftine. Gigantul Coca-Cola detine trei branduri - Coca-Cola, Fanta si Sprite - in top cinci cele mai vandute marci in volum pe segmentul de sucuri cu bule

09.09.2021, 19:45 Sursa: zf.ro

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

¬ Celelalte doua nume sunt Pepsi (PepsiCo) si Frutti Fresh (Eurpopean Food), pe locurile 3 si 4 ¬ Pe piata de sucuri fara bule, lupta pentru suprematie e mult mai stransa si se da la varf intre Cappy (Coca-Cola), Tymbark (Maspex), Giusto (Romaqua), Prigat (PepsiCo) si Granini (Eckes-Granini Group). Romanii au cumparat anul trecut 4,1 miliarde de litri de bauturi racoritoare, pe care au platit 11 mld. lei, piata fiind in scadere in pandemie atat in volum (1,7%), cat si in valoare (8,8%), potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piata Euromonitor. Astfel, un roman bea in medie 18 litri de sucuri pe luna, conform calculelor facute de ZF. Declinul de cinci ori mai mare in valoare ca in volum indica faptul ca anul trecut, marcat de criza sanitara, consumatorii s-au orientat catre produse mai ieftine. Acest lucru poate fi explicat prin doua tendinte. Pe de-o parte, inchiderea HoReCa a mutat consumul acasa, iar acest lucru inseamna ca achizitiile s-au facut din retail unde preturile sunt mai mici, iar ambalajele mai mari. Pe de alta parte, unii romani au avut probleme financiare in 2020 dupa ce si-au pierdut locul de munca sau dupa ce le-au fost reduse salariile. Astfel, e posibil ca ei sa se fi reorientat catre produse cu preturi mai mici, acesta fiind un trend specific perioadelor de criza economica.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare