Companii

Cum justifica retailerii si producatorii scumpirile de 30-50% la alimente? Arunca vina de la unii...

Cum justifica retailerii si producatorii scumpirile de 30-50% la alimente? Arunca vina de la unii la altii si recunosc "in cor" ca e si o componenta speculativa la mijloc

06.10.2022, 00:07 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Alimentele s-au scumpit cu 30-50% in doar un an, iar retailerii si producatorii arunca vina de la unii la altii. Toti recunosc insa ca e si o componenta speculativa la mijloc. "Unele materii prime nu au nicio treaba cu razboiul din Ucraina, eu zic ca este o specula generalizata", spunea recent Ioan Stanea, fondatorul Pan Food, unul dintre cei mai mari jucatori locali de pe piata de dulciuri. Producatorul de dulciuri a majorat in ultimul an preturile cu circa 25%, insa costurile cu materiile prime s-au dublat sau chiar triplat. "Am avut probleme cu retailerii in sensul in care ei nu au acceptat scumpiri." De partea cealalta a baricadei insa, retailerii vorbesc si ei de scumpiri speculative si spun ca negociaza dur orice majorare de pret de la raft, afirmand ca romanii nu pot suporta scumpiri prea mari sau prea dese. Andrei Bica, CFO al Profi, completeaza ca este o "lupta" constanta cu furnizorii, care in continuare majoreaza preturile in acelasi ritm ca si pana acum. Unii dintre ei vorbesc despre o posibila lipsa a materiilor prime in viitor si incearca sa capitalizeze acum.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare