![]() |
17.07.2025, 14:41 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Peste doua treimi dintre romanii plecati in strainatate nu au niciun fel de asigurare pentru bunurile lasate in Romania, nici macar cea obligatorie de locuinta, arata un sondaj online realizat de Allianz-Tiriac la nivel national, desi aproape un sfert spun ca detin o casa sau un apartament in tara.
De asemenea, 13% dintre ei sunt inca proprietarii unei masini pe care au lasat-o familiei.
Sondajul Allianz-Tiriac a fost desfasurat in aprilie 2025, la nivel national, pe un esantion total de 1.011 utilizatori de internet din Romania. Aproximativ 52% dintre respondenti sunt barbati, preponderent cu varsta intre 18 si 44 de ani, iar aproape 59% au venituri lunare de peste 4.000 de lei.
In schimb, peste 70% dintre romani din diaspora au ajuns sa detina diverse forme de asigurare in tarile in care s-au mutat. Tendinta este justificata de cultura de protectie si dezvoltarea industriei asigurarilor in majoritatea tarilor europene unde se stabilesc multi dintre romani, permanent sau temporar.
Aproape 46% dintre romanii stabiliti in afara tarii au o asigurare de sanatate, peste 43% au o asigurare auto, aproape 30% detin o polita de asigurare pentru locuinta, in timp ce 23% au o asigurare de viata.
"Romanii invata foarte repede sa se protejeze atunci cand traiesc intr-un mediu care le ofera sustinere si unde descopera o cultura orientata pe siguranta financiara. Nu plecarea din tara ii schimba, ci contextul in care li se arata ca protectia e o normalitate, nu un lux. Faptul ca, in strainatate, aceeasi persoana ajunge sa isi asigure sanatatea, locuinta sau familia arata ca nevoia de siguranta exista, dar necesita un cadru si o cultura care sa incurajeze aceasta preocupare pentru protectie", spune Virgil Soncutean, CEO al Allianz-Tiriac Asigurari.
In opinia lui, in Romania, misiunea industriei de asigurari este sa schimbe modul in care se vorbeste despre protectie: nu ca despre un cost sau o obligatie, ci ca despre un act de grija, de responsabilitate si de intelepciune.
Aproape patru din zece respondenti la sondajul Allianz-Tiriac spun ca au membri apropiati din familie care traiesc sau lucreaza in prezent in afara tarii, iar in peste jumatate din cazuri acestia sunt stabiliti permanent acolo.
Doi din zece romani spun ca primesc bani sau produse de la rudele din diaspora, iar in cazul unei treimi dintre acestia sprijinul financiar vine lunar. In alte 40% dintre cazuri, ajutorul este acordat ocazional, atunci cand apar nevoi urgente.
Doar 11% dintre beneficiari spun ca sprijinul primit este suficient pentru a acoperi cheltuielile curente, in timp ce aproape 16% afirma ca ajutorul nu este suficient, dar se descurca, iar 3,5% se confrunta cu dificultati financiare. Pe langa sprijinul financiar, familiile din Romania primesc si alte forme de ajutor din partea diasporei. Aproximativ o treime declara ca rudele le ofera sfaturi si informatii utile si cam acelasi procent spun ca sunt vizitati frecvent, iar o pondere mai mica, de circa 5%, beneficiaza de sprijin pentru sanatate, cum ar fi acoperirea unor cheltuieli medicale sau plata unor asigurari.
In ceea ce priveste provocarile care limiteaza capacitatea celor plecati in diaspora de a sprijini mai mult familia din Romania, cele mai frecvent mentionate sunt distanta fizica (aproape 46%), problemele financiare pe care le intampina la randul lor in tara unde au plecat temporar sau permanent (30%) si lipsa unor asigurari adecvate de viata sau sanatate care sa ofere familiei un sprijin financiar pe care sa se poata baza in cazul unui eveniment neasteptat (aproape 7%).
Allianz-Tiriac, parte a grupului german Allianz, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii financiare si asigurari, este al doilea cel mai mare asigurator din piata locala in functie de volumul de prime brute subscrise. Compania a incheiat 2024 cu subscrieri totale de 3,8 mld. lei, in crestere cu 5%.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
19.07.2025, 10:00