conectivitate

Solutii Orange - integrarea dispozitivelor cu SIM in reteaua VPN a companiei

Știm că pentru compania dumneavoastră este important să construiți o rețea de comunicații interne care să depășească limitările inerente rețelelor LAN și WAN clasice și să asigurați conectivitate oriunde doresc sau au nevoie să muncească angajații dumneavoastră. De aceea am dezvoltat un portofoliu complet de soluții care vin în întâmpinarea acestei nevoi.

Prin intermediul acestor soluții, angajații dumneavoastră au acces sigur și de mare viteză la aplicațiile interne ale companiei, oriunde ar fi aceștia. De asemenea, vă asigurăm mijloacele necesare pentru acces, conexiune sigură la rețea și vom colabora alături de dumneavoastră pentru a selecta, adapta sau ajusta aplicațiile în funcție de echipamentele terminale alese.
Astfel, veți putea să extindeți modul de lucru independent de locație, prin combinarea unor tehnologii de conectivitate fixă și mobilă, cu diverse valențe privind securitatea, și să introduceți o gamă de soluții scalabile, simple sau redundante, în funcție de arhitectura dumneavoastră de business sau planul de proiect.

Vom lucra cu echipa dumneavoastra pentru a proiecta si implementa integrarea intre serviciile de retea Orange si infrastructura existenta a companiei.

 

ce sunt aceste soluții

Soluțiile Orange pentru integrarea dispozitivelor cu SIM în rețeaua VPN asigură companiilor conectivitatea sigură, dedicată și scalabilă între rețeaua Orange și propriile rețele.

Cu ajutorul acestor soluții, veți putea:

  • să oferiți acces simplu și sigur pentru angajații care lucrează din alte locații sau mobili, la resursele și aplicațiile interne, existente în rețeaua companiei
  • extinde politicile IT și de securitate existente (în special cele referitoare la accesul la internet) asupra angajaților mobili
  • integra echipamentele de date mobile (smartphone, tabletă, laptop, POS sau modem) cu aplicațiile de business, fără a fi necesară instalarea unui client VPN pe echipament, prin rețelele Orange (GPRS, EDGE, 3G,  3G+, 4G sau 4G+), cu ajutorul unui Access Point Name (APN) specific companiei dumneavoastră
  • facilita instalarea aplicațiilor unde este necesară o relație IP statică între rețea și echipament, cum ar fi aplicațiile M2M
  • realiza conexiuni VPN de back-up pentru conexiunile de date fixe, eficiente din punct de vedere al costului



cum funcționează

Companiile preferă conectivitatea VPN IP/MPLS directă deoarece nu doresc să transmită trafic cu informații senzitive prin conexiuni de internet. De aceea, conectivitatea între rețeaua Orange și sediul companiei dumneavoastră se realizează prin serviciul Orange VPN IP/MPLS sau Orange Remote Access VPN peste conexiuni la internet de la furnizori terți.

Această soluție vă oferă o gamă variată de routere Cisco care pot fi utilizate ca echipamente terminale pentru conexiunile de date. Echipa noastră de consultanți tehnici vă poate consilia pentru o alegere adecvată cu cerințele companiei dumneavoastră.

Dacă aveți nevoie de disponibilitate ridicată a serviciului sau soluții redundante, puteți alege dintr-o paletă de arhitecturi redundante, ce vor fi detaliate în paragrafele următoare.

de ce să folosiți aceste soluții

  • aveți o lărgime de bandă scalabilă, pentru a acoperi cererea în continuă creștere din partea tehnologiilor mobile (ex. echipamente 3G+/HSDPA și 4G)
  • puteți alege între o gamă de platforme, în funcție de nevoile companiei și de creșterile anticipate
  • administrați centralizat lărgimea de bandă, calitatea serviciului și politicile de securitate
  • beneficiați de conexiuni duale și redundante, disponibile pentru aplicațiile critice ale companiei
  • aveți un punct de demarcație între rețele, gestionat de către Orange, pentru a asigura securitatea rețelei Orange, dar și a companiei dumneavoastră. În plus, beneficiați de suport și diagnoză, dacă este necesar.
  • aveți un SLA clar definit

ce soluții vă oferim

Soluțiile Orange pentru integrarea dispozitivelor cu SIM în rețeaua VPN a companiei vă pun la dispoziție unul sau mai multe circuite care conectează securizat rețeaua companiei dumneavoastră direct la rețeaua Orange.

Acestea sunt destinate companiilor care au nevoie să extindă accesul la datele și aplicațiile de internet către un număr mare de utilizatori sau care au nevoie de un volum ridicat de tranzacții de date. De asemenea, sunt proiectate având în vedere flexibilitatea și scalabilitatea, deoarece nevoile dumneavoastră de comunicare se modifică permanent. În plus, soluțiile nu necesită instalarea unui client VPN software pe echipamentele utilizatorilor dumneavoastră.

La Orange, vă oferim două opțiuni fără redundanță, administrate de la distanță, în funcție de nevoile companiei dumneavoastră și cerințele specifice de interconectare.

Redundanța GPRS Gateway Support Node (GGSN), cu rutaj dinamic, este inclusă implicit în soluțiile oferite.

conexiune VPN IP/MPLS

Această opțiune pune la dispoziția companiei dumneavoastră o singură conexiune  VPN IP/MPLS terminată într-un router furnizat și administrat de Orange. Pentru mai multe informații, contactați consultanții tehnici ai Orange România.

conexiune VPN Remote Access peste acces internet prin furnizor terț

Această opțiune pune la dispoziția companiei dumneavoastră o singură conexiune VPN Remote Access terminată într-un router furnizat și administrat de Orange sau într-un router propriu, administrat prin intermediul unui tunel IPSec dedicat și rutat peste o conexiune existentă la internet. Pentru mai multe informații, contactați consultanții tehnici ai Orange România.

Dacă aveți nevoie de opțiuni redundante, administrate de la distanță, la Orange aveți o paletă variată, în funcție de nevoile companiei dumneavoastră și de cerințele specifice de interconectare.

Redundanța GPRS Gateway Support Node (GGSN), cu rutaj dinamic, este inclusă implicit în soluțiile oferite.

conexiune VPN IP/MPLS cu VPN Remote Access peste acces internet prin furnizor terț (în aceeași locație a companiei)

Această opțiune pune la dispoziția companiei dumneavoastră o singură conexiune VPN IP/MPLS terminată într-un router furnizat și administrat de Orange România. Redundanța este asigurată de o conexiune VPN Remote Access care se poate termina pe același router, administrat de Orange (cazul A) sau pe un router secundar, administrat tot de Orange (cazul B).
Pentru ca soluția să fie cu adevărat redundantă (cazul B), redundanța trebuie asigurată și la nivelul rețelei locale (LAN) a companiei care găzduiește cele doua routere. Pe fiecare dintre acestea trebuie configurat Hot Standby Routing Protocol (HSRP). Pentru mai multe informații, contactați consultanții tehnici ai Orange România.

În general, conexiunea VPN IP/MPLS va fi utilizată ca principală, iar cea prin  VPN Remote Access  va fi calea de backup.

conexiune duală VPN IP/MPLS (în aceeași locație a companiei)

Această opțiune vă pune la dispoziție două conexiuni VPN IP/MPLS terminate în același router (cazul A) sau în routere diferite (cazul B), furnizate și administrate de Orange.
Pentru ca soluția să fie cu adevărat redundantă (cazul B), redundanța trebuie asigurată și la nivelul rețelei locale (LAN) a companiei care găzduiește cele două routere. Pe fiecare dintre acestea trebuie configurat Hot Standby Routing Protocol (HSRP). Pentru mai multe informații, contactați consultanții tehnici ai Orange România.

conexiune VPN IP/MPLS cu VPN Remote Access peste acces internet prin furnizor terț (în locații distincte ale companiei)

Opțiunea vă pune la dispoziție o singură conexiune VPN IP/MPLS terminată într-un router furnizat și administrat de Orange, amplasat într-una din locațiile companiei dumneavoastră. Redundanța este asigurată de o conexiune VPN Remote Access terminată în locația secundară a companiei, pe un alt router administrat de Orange.
Soluția este dependentă de implementarea unui Border Gateway Protocol (BGP) între rețeaua Orange și rețeaua companiei dumneavoastră, iar rdundanța este dependentă de rutajul asigurat intern între cele două locații ale companiei. Pentru mai multe informații, contactați consultanții tehnici ai Orange România.

conexiune duală VPN IP/MPLS (în locații distincte ale companiei)

Această opțiune pune la dispoziția companiei dumneavoastră două conexiuni VPN IP/MPLS terminate în locații distincte ale companiei, pe routere distincte furnizate și administrate de Orange.
Soluția este dependentă de implementarea unui Border Gateway Protocol (BGP) între rețeaua Orange și rețeaua companiei dumneavoastră, iar redundanța este dependentă de rutajul asigurat intern între cele două locații ale companiei. Pentru mai multe informații, contactați consultanții tehnici ai Orange România.

ce trebuie să știți

această funcționalitate peste conexiuni IP/MPLS sau tuneluri IPSec nu este suportată implicit în nicio configurație redundantă. Întotdeauna, o conexiune va fi configurată ca principală, iar cealaltă ca și secundară. Conexiunea secundară poate fi deservită printr-o lărgime de bandă inferioară celei principale, asigurând trafic doar în situația unei avarii a conexiunii principale.
  • puteți utiliza orice fel de echipament validat de Orange, care suportă conectivitate GPRS, EDGE, 3G, 3G+, H, H+, 4G sau 4G+
  • echipamentul companiei dumneavoastră (smartphone, tabletă, laptop, POS sau modem) se conectează la rețeaua Orange prin intermediul serviciilor de date mobile
  • pentru fiecare companie se definește un Access Point Name (APN), care este utilizat pentru activarea unui context Packet Data Protocol (PDP), peste care se stabilește conexiunea de date. În prealabil, cartelele SIM ale angajaților trebuie provizionate cu APN-ul corespunzător.
  • adresare IP pentru echipamente și definirea subrețelei IP alocate companiei dumneavoastră. APN-ul este extensia mobilă a rețelei locale (LAN) a companiei dumneavoastră. De aceea, trebuie specificată subrețeaua IP care să fie alocată, astfel încât să nu apară suprapuneri sau problem de rutaj. Pentru alocarea adreselor IP, aveți la dispoziție următoarele opțiuni: alocare din sistemele Orange, alocare din serverul RADIUS sau alocare din serverul DHCP al companiei dumneavoastră.
instalarea se face de către Orange România, prin personalul propriu și/sau subcontractat. Serviciul de implementare include site survey, instalare și testarea soluției.
  • routerului administrat trebuie să fie plasat în fața firewallului sau în DMZ
  • dacă alegeți opțiuni cu VPN Remote Access, asigurați o interfață Ethernet care să fie vizibilă din internet și o adresă IP publică pentru fiecare router administrat de către Orange România
  • asigurați o interfață Ethernet către rețeaua locală (LAN) a companiei (fie prin firewall, fie direct în LAN, în funcție de politicile de securitate)
se va face de către Orange România, prin conexiuni VPN IP/MPLS sau tuneluri IPSec
asigură protecția oricărui punct unic de avarie în interiorul rețelei centrale Orange; disponibilitatea de ansamblu a serviciului depinde însă de soluția de acces aleasă de companie (fără redundanță sau cu redundanță)
conectivitatea va fi configurată pe baza unui APN dedicat nou și a unei configurații VPN cu sau fără router administrat de Orange. În cazul în care doriți deprovizionarea serviciului, se va șterge numele APN-ului și configurația VPN din rețea și se vor recupera echipamentele instalate la sediul dumneavoastră
presupune ca aceștia să primească acces APN pentru a li se permite conectarea la rețeaua Orange și a companiei dumneavoastră; în cazul în care doriți să deprovizionați un utilizator individual, trebuie să ștergeți accesul la APN de pe abonamentul folosit
de administrarea, depanarea și reconfigurarea routerelor, conform cerințelor, se vor ocupa echipele de suport tehnic Orange

design rețea și consultanță

  • Consultanții Orange vă pot ajuta cu analiza cerințelor, prin vizite de evaluare în teren (en. site surveys), design de rețea și analize de cost.

management de rețea

  • Rețeaua de date Orange este administrată permanent, cu suport dedicat, 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Operațiunile de upgrade și reconfigurare se realizează într-o manieră eficientă ca timp și cost.

serviciu client

  • O echipă dedicată de suport operează 24 de ore din 24, 365 de zile pe an. Aceasta are acces la informații complete asupra rețelei dumneavoastră și reprezintă punctul unic de contact pentru deranjamente.

service level

  • Puteți solicita reprezentanților de vânzări Orange o copie a nivelului de serviciu agreat (en. service level agreement sau SLA) pentru soluția dumneavoastră. Aici se stipulează nivelul agreat al parametrilor de serviciu și este personalizată în funcție de soluția aleasă.

sus

sus