Nomofobia: teama de a rămâne fără telefon

Nomofobia: teama de a rămâne fără telefon

31.07.2019 

 

Noile tehnologii au adus odată cu ele și noi fobii. Una dintre acestea este Nomofobia, adică teama de a rămâne fără telefon. Unele din semnele nomofobiei sunt că verifici des telefonul pentru a vedea dacă ai mesaje sau apeluri ratate, iei telefonul peste tot și te sperie gândul că ai putea rămâne fără baterie.

Potrivit unui studiu recent, 8 din 10 români adorm cu telefonul mobil, după ce verifică e-mail-urile sau contul de Social Media, şi 6 din 10 se trezesc în același mod. Acest lucru se întâmplă deoarece accesul la internet a devenit o necesitate, iar smartphone-urile conțin multe informații personale cum ar fi detaliile bancare, calendarul personal, fotografii, mesaje etc. Astfel, putem spune chiar că viață noastră este concentrată în telefonul mobil, iar de aici apare și teama de a nu-l pierde.

 

Nomofobia: teama de a rămâne fără telefon  

 

Pe lângă dependența de telefon, această fobie are și alte efecte, cum ar fi incapacitatea de a te exprima atunci când discuți offline sau slăbirea memoriei. De asemenea, această frică poate avea și simptome mai grave, precum atacurile de panică. În plus, adolescenții care petrec mai mult de 5 ore pe telefonul mobil sunt mult mai dispuși să se izoleze social, față de cei care folosesc telefonul doar o oră.

 Iată câteva modalități cu ajutorul cărora poți evita nomofobia:

  1. Monitorizează perioada de timp în care folosești telefonul mobil. Atunci când vei deveni conștient de timpul pe care îl pierzi stând cu ochii în telefon, în loc să faci alte activități, te vei simți vinovat și astfel vei fi mai atent la timpul pe care ți-l petreci online.

 

  1. Umple-ți timpul cu activități offline. Încearcă să faci cât mai multe activități care îți fac plăcere, fără să folosești telefonul mobil. De exemplu, atunci când ieși la terasă cu prietenii tăi, încearcă să nu îți mai verifici deloc telefonul.

 

  1. Pune telefonul de-o parte atunci când mergi la culcare. În loc să stai pe telefon înainte de culcare, așa cum ești obișnuit, încearcă să faci alte activități relaxante, cum ar fi să citești o carte sau să te uiți la un film. La un moment dat, aceste activități vor deveni un obicei și vei simți cum depentența de telefon nu mai este atât de mare.

 Până acum poate nu erai conștient de existența acestei fobii, însă ea este întâlnită tot mai des. De aceea, trebuie să monitorizăm  atent cât timp petrecem în fața telefonului mobil.



sus