×

Accesează
contul existent

Politic-Social

Câte ore ar trebui să stea elevii la teme / Legea sună bine, dar e total ruptă de realitate

Câte ore ar trebui să stea elevii la teme / Legea sună bine, dar e total ruptă de realitate

Orele de școală plus timpul petrecut de copii la teme fac ca micuții să muncească într-o zi de școală mai mult decât părinții lor la job. De nenumărate ori, școala uită pur și simplu că elevii sunt copii. Cerințele depășesc mult cadrul legal

05.11.2025, 14:20 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Un copil de scoala petrece cel putin cinci ore cu facutul temelor, dupa orele de la clasa. Adaugati la acestea si elaborarea unor proiecte, eventual mai multe, pe care sa le prezinte in aceeasi zi si veti avea tabloul dezastrului total. Vorbim de pagini intregi de exercitii la matematica si la romana, la geografie, la fizica, la chimie, pana si la desen si la TIC (Tehnologia Informatiilor si a Comunicatiilor - o materie care suna bine, dar care, de cele mai multe ori, trece in categoria orelor neimportante - neimportante pana la tema!). Copiii muncesc cu temele mai mult ca adultii la job Asa se face ca un copil care sta sapte ore la scoala isi petrece restul zilei facandu-si temele, depasind, de cele mai multe ori, ora de somn, iar, la final, va fi muncit mai mult decat parintii lui. Potrivit unui Ordin al ministrului Educatiei, un copil nu ar trebui sa stea mai mult de doua ore la facutul temelor, dar, in practica, acest lucru este cu totul de neatins. Oricat de legiferate ar fi aceste ore, depasesc cu mult timpul real dedicate. Potrivit acestui Ordin, rolul temei de acasa este: a) obtinerea de rezultate imediate in invatare (consolidare/aprofundare/extindere; aplicarea achizitiilor scolare in contexte noi de invatare etc.); b) obtinerea unor efecte pe termen lung in invatare (incurajarea invatarii in timpul liber; construirea unei atitudini pozitive fata de scoala; motivatia pentru a continua invatarea pe parcursul intregii vieti; dorinta de a aplica achizitiile de invatare in viata cotidiana etc.); c) obtinerea unor efecte in planul dezvoltarii personale a elevilor (stimularea curiozitatii, a responsabilitatii, dezvoltarea abilitatii de a persevera in invatare; capacitatea de a-si organiza timpul; motivatia, cresterea increderii in sine etc.); d) consolidarea relatiei familie - scoala (respectarea principiului egalitatii de sanse, cresterea increderii familiei in scoala etc.). Suna frumos pe hartie, dar doar atat "(3) Timpul necesar realizarii temelor pentru acasa pentru un elev este de cel mult 2 ore, insumand toate disciplinele, in asa fel incat media zilnica a pregatirii elevului, in clasa si in afara ei, sa se incadreze in 5 - 8 ore zilnic", se specifica in Ordin. Ordinul mai noteaza si ca tema va fi stabilita diferentiat, in functie de nivelul de pregatire al fiecaruia: a) tema obligatorie are un nivel mediu de dificultate, pentru toti elevii clasei; b) tema suplimentara, individuala si diferentiata, fara caracter permanent, pentru situatii adecvate, precum: - activitati de recuperare; - activitati pentru dezvoltare, pregatirea pentru concursuri etc.; c) tema pentru acasa in scopul realizarii unor lucrari ample/de sinteza (de exemplu: referate, proiecte) pentru o disciplina poate fi una pe semestru. Cei mici de la Pregatitoare sunt singurii care nu au teme Ordinul stabileste si modul in care ar trebui sa fie o tema, dar, din nou, aceste lucruri nu pot fi urmarite, nici testate si raman doar deziderate scrise pe o hartie. "Art. 8. In stabilirea temelor pentru acasa se va evita aparitia unor efecte negative, de tipul: pierderea interesului elevului fata de invatare (din cauza cantitatii, dificultatii sau monotoniei temelor etc.), oboseala fizica si emotionala, reducerea timpului liber destinat unor activitati recreative (activitati sportive, artistice, gospodaresti, lectura etc.), adancirea diferentelor dintre elevii performanti si cei aflati in dificultate etc. Art 9. Se interzice utilizarea temei ca instrument de pedeapsa (cantitate mare de teme, exercitii repetitive), precum si solicitarea realizarii unor activitati de invatare care necesita o abordare sistematica in clasa si nu pentru a fi desfasurate individual, ca tema pentru acasa".

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare