×

Accesează
contul existent

Politic-Social

Ciprian Ciucu spune că Bucureștiul nu mai poate fi gândit exclusiv în jurul mașinilor. Prioritatea...

Ciprian Ciucu spune că Bucureștiul nu mai poate fi gândit exclusiv în jurul mașinilor. Prioritatea trebuie să fie mutarea oamenilor din „auto individual” în transportul în comun

Ciprian Ciucu, candidat la Primăria Capitalei, spune că Bucureștiul nu mai poate fi gestionat cu politici centrate exclusiv pe șoferi și pe infrastructură rutieră clasică - pasaje, poduri și prelungiri de bulevarde - pentru că acestea „atrag și mai multe mașini”.

13.11.2025, 17:07 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Intr-o discutie la Gandul, acesta a vorbit despre trecerea de la o politica axata pe trafic la una de mobilitate, in care obiectivul principal este schimbarea comportamentului de deplasare al bucurestenilor. "Daca o sa continuam o politica care se bazeaza exclusiv pe poduri, pasaje, penetratii, prelungiri [...] acestea vor atrage si mai multe masini. Acest lucru este foarte clar dovedit cu studii", a explicat Ciucu, subliniind ca marile capitale europene au reusit sa reduca dependenta de masina personala prin politici curajoase. De la masina personala la transportul public Ciucu spune ca prioritatea trebuie sa fie mutarea oamenilor din "auto individual" in transportul in comun, in special pentru cei care vin zilnic din judetul Ilfov sau din zonele de birouri precum Pipera. El a dat exemplul unui sistem de tip park & ride pentru navetisti: soferii si-ar lasa masina la intrarea in oras si ar continua cu transportul public, pe baza de abonament sau cartela, cu garantia unui timp de parcurs previzibil. "Te duci cu masina acolo, intri cu o cartela la bariera si iti garantezi ca ajungi in centrul orasului, in loc de o ora sau o ora si ceva, in 25 de minute", a spus Ciucu, adaugand ca un transport public "predictibil, bine conectat, curat si sigur" ar convinge foarte multi soferi sa renunte la mersul zilnic cu masina. Masuri pozitive si negative: de la facilitati, la restrictii Candidatul la Primarie vorbeste despre un mix de masuri - atat de motivare pozitiva, cat si restrictii - pentru a descuraja utilizarea excesiva a masinii personale in Bucuresti. Pe zona de restrictii, Ciucu vizeaza in special parcarea haotica din centru. Ciucu considera ca o parte importanta a traficului sufocant din centru vine de la masinile care intra dimineata si "raman pe spatiul public", parcate oriunde se gaseste loc. "Nu ti-a luat Ciucu capacitatea de a intra cu masina in oras. Ti-a luat Ciucu capacitatea de a mai parca pe trotuar, la orice ora, pe bulevardul de langa ministerul X", spune acesta. Taxare progresiva pe numarul de masini. O solutie? Intrebat daca ia in calcul si masuri de impozitare progresiva pentru proprietarii cu mai multe autoturisme in aceeasi gospodarie, Ciucu a dat exemplul propriului sector, unde a facut o analiza in urma cu doi ani: "Erau peste 2000 de apartamente care aveau mai mult de 4 masini. Nu cred ca este in regula" Totusi, el a precizat ca nivelul impozitelor nu poate fi decis la nivel de sector: "In ceea ce priveste impozitarea, impozitul poate fi stabilit numai de catre Consiliul General sau de catre Guvern. De catre sector nu se poate" Intrebat ce ar face, in perspectiva in care ar ajunge primar general, Ciucu nu a oferit raspuns direct. "O sa fie un mix de masuri", a spus Ciucu.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare