16.11.2025, 08:08 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Cum evitam ca aplicarea pentru un nou loc de munca sa se blocheze sau sa ajunga intr-un punct mort? Compania americana, in prezent cea mai mare platforma profesionala si de resurse umane din lume, este convinsa ca oamenii trebuie sa depaseasca strategiile depasite si sa mizeze pe o abordare "inteligenta" si "strategica", in care platformele nu mai sunt doar locuri unde incarci CV-ul si aplici la oferte printr-un simplu click, scrie El Economista. Directoarea de business corporativ a LinkedIn pentru Spania si Portugalia, Rosario Sierra, vorbeste despre o transformare "culturala" in procesele de selectie, la care multe companii, dar si candidati, trebuie sa se adapteze. In interventia sa din primul episod al podcastului El empleo en la diana, Sierra afirma ca esential este un proces profund de reflectie pentru a intelege ce cauta cu adevarat companiile. In opinia ei, piata muncii este "foarte dinamica" si, chiar si in ceea ce priveste platformele de angajare, "mai sanatoasa ca oricand", cu mari companii, IMM-uri, startup-uri si administratii publice in cautarea unor profesionisti pentru posturi "care nu se ocupa". In acest context, candidatii trebuie sa "fie inteligenti" si sa gandeasca "tactic" pentru a avea succes. Dar cum facem asta? Pentru Sierra, primul pas este "o reflectie" asupra valorii pe care o poate aduce fiecare persoana pe piata muncii si asupra modului in care poate raspunde cererii de competente care merg dincolo de diplomele academice. In acest sens, ea subliniaza ca abilitatile soft precum adaptabilitatea sau invatarea continua sunt la fel de importante pentru companii ca si cele tehnice, inclusiv cele digitale sau legate de utilizarea inteligentei artificiale. Companiile angajeaza pe baza abilitatilor, nu a diplomelor Directoarea diviziei Microsoft arata ca numarul utilizatorilor care isi mentioneaza abilitatile in profilul LinkedIn a crescut cu 400%. Cheia este identificarea exacta a abilitatilor cautate de companii. LinkedIn nu este doar un instrument pentru gasirea unui loc de munca, ci si o sursa de informatii pentru a detecta tendintele si oportunitatile de pe piata muncii. Redactarea unui profil atractiv pentru angajatori ramane esentiala, iar platforma pune la dispozitia utilizatorilor unelte de inteligenta artificiala, care vor fi extinse si catre alte tipuri de continut - unul dintre pilonii construirii unei retele de contacte "puternice" si cu interese comune. Dar pentru a valorifica aceste elemente, este nevoie de o gandire "tactica" si de un "set de abilitati" orientat spre dezvoltarea carierei. Intr-un context in care, potrivit Forumului Economic Mondial, in urmatorii cinci ani 40% dintre competentele profesionale actuale vor deveni depasite, cursa pentru reconversie profesionala este o prioritate atat pentru candidati, cat si pentru companii. "Companiile angajeaza in functie de abilitati", subliniaza Rosario Sierra, considerand ca aceasta va fi una dintre tendintele definitorii ale pietei muncii in urmatorii ani. Aceasta se leaga si de cresterea rolului inteligentei artificiale la locul de munca. Un studiu recent LinkedIn arata ca 53% dintre profesionisti sunt constienti ca IA determina companiile sa prioritizeze competentele in detrimentul diplomelor. Competentele cele mai vanate de angajatori Conform studiului, competentele prioritare includ rapiditatea de adaptare la noi unelte si tehnologii precum IA, abilitatea de a prioritiza si mentine concentrarea, precum si capacitatea de a transforma informatia in decizii increzatoare. Sierra nu vede IA ca pe o amenintare, ci ca pe o oportunitate pentru candidati, angajati si companii. Inteligenta artificiala are un caracter transversal care "patrunde in toate procesele din companii" si ii va ajuta pe profesionisti sa fie mai productivi. In final, Sierra subliniaza ca una dintre tendintele importante pentru cei care cauta un loc de munca este cresterea mobilitatii interne in cadrul companiilor, in mare parte din cauza pensionarii profesionistilor mai experimentati. Multe firme aleg sa isi formeze angajatii inainte de a angaja altii noi. Cu alte cuvinte, exista oportunitati si "in interior". In acest scenariu, vizibilitatea oferita de platforme precum LinkedIn este esentiala nu doar pentru schimbarea locului de munca, ci si pentru promovarea in cadrul celui deja detinut.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.