×

Accesează
contul existent

Economic

A murit omul ce a salvat Dacia

A murit omul ce a salvat Dacia

11.11.2025, 12:25 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Schweitzer a condus Grupul Renault intre 1992 si 2005, perioada in care a transformat compania intr-un gigant global al industriei auto. Cea mai importanta decizie pentru tara oastra a fost preluarea Dacia in 1999, tranzactie care a salvat producatorul de la Mioveni de la faliment si l-a transformat intr-o poveste de succes internationala. "Am aflat cu mare tristete despre decesul lui Louis Schweitzer. Este cel care a avut relul determinant in promovarea proiectului Dacia Logan, masina de 6.000 de euro pentru pietele emergente", a scris Calin Popescu-Tariceanu, presedintele de onoare al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), in mesajul sau de condoleante. Fostul premier a evocat vizita pe care Schweitzer a facut-o in Romania in 1997, cand a fost intampinat cu scepticism de oficialii romani. "Am avut ocazia sa-l intalnesc pe dl. Schweitzer in vara anului 1997, cu ocazia unei vizite la Paris, in calitate de Viceprim-ministru si Ministru al Industriei si Comertului", a rememorat Tariceanu. Viata lui Louis Schweitzer Nascut la Geneva, Elvetia, in 1942, Schweitzer era membru al unei familii proeminente din Alsacia, Franta. Era ruda cu filosoful si dramaturgul Jean-Paul Sartre si stranepotul lui Albert Schweitzer, medic, teolog si muzician, care a castigat premiul Nobel pentru filosofie in 1952. Tatal sau a facut parte din Rezistenta in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, iar mai tarziu a devenit seful Fondului Monetar International. Dupa ce a obtinut diplome de la Institutul de Studii Politice din Paris (Sciences Po) si de la Scoala Nationala de Administratie, Schweitzer a urmat pasii tatalui sau si s-a alaturat functiei publice. In 1981, a fost remarcat de guvernul lui Francois Mitterrand si a devenit seful de cabinet al lui Laurent Fabius, ministrul bugetului. L-a urmat pe Fabius in diferite functii, inclusiv cea de prim-ministru, in administratia Mitterrand, si a fost implicat intr-o serie de scandaluri. In 1986, a parasit administratia Mitterrand pentru a se alatura companiei Renault, care se afla sub controlul guvernului inca de la nationalizarea sa in 1945.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare