×

Accesează
contul existent

Zf 24

Bursa. Sphera Franchise Group (KFC, Pizza Hut, Taco Bell ) a incheiat primele noua luni din 2025 cu...

Bursa. Sphera Franchise Group (KFC, Pizza Hut, Taco Bell ) a incheiat primele noua luni din 2025 cu vanzari de 1,15 mld.lei, in crestere cu 0,7% , si un profit net de 42 mil.lei, in scadere cu 40%

17.11.2025, 09:21 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Sphera Franchise Group (KFC, Pizza Hut, Taco Bell ) a incheiat primele noua luni din 2025 cu vanzari totale de 1,15 miliarde lei, in crestere cu 0,7% , si un profit net de 42,8 milioane lei, in scadere cu 40%, potrivit raportului financiar publicat de companie.

Scaderea profitului net a fost determinata de nivelul ridicat al cheltuielilor de exploatare, in special cele salariale, vanzari stagnante pe principala piata de activitate a Sphera Franchise Group, respectiv Romania, comportamentul precaut al consumatorilor si de o piata mai competitiva a restaurantelor cu servire rapida (QSR).

"Primele noua luni ale anului au marcat un context politic, economic si ulterior fiscal, dificil in principala piata a Grupului, cu impact semnificativ asupra intregului sector HoReCa si asupra activitatii noastre. Angajamentul nostru fata de actionari ramane ferm: continuam sa investim in retea, sa diversificam portofoliul, aducand si dezvoltand noi branduri, Cioccolatitaliani si Hard Rock Cafe, si sa ne intensificam eforturile de eficientizare, pentru a livra valoare pe termen lung pentru clienti si investitori. Decizia recenta de a acorda dividende suplimentare in valoare de 40,2 milioane lei, echivalentul a 1,04 lei brut/actiune, reflecta increderea noastra in potentialul pe termen lung al Grupului", a declarat Calin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.

Grupul si-a continuat extinderea retelei cu doua restaurante noi, in luna octombrie: o unitate Taco Bell in Promenada Mall din Bucuresti si o unitate KFC Drive-Thru in Udine, Italia.

In T3, desi performanta a ramas stabila la nivelul vanzarilor totale, care au ajuns la 405,9 mil.lei, in crestere cu 6,1% fata de T2 2025 si peste rezultatele obtinute in T3 2024 cu 0,6%, cresterea costurilor, in special cele salariale, a continuat sa erodeze marjele. Totusi, evolutia din T3 s-a imbunatatit semnificativ fata de primele doua trimestre, Grupul continuand implementarea unor masuri stricte de control al costurilor pentru protejarea marjei.

Profitul din exploatare in restaurante a fost de 46,4 mil.lei in T3 2025, o imbunatatire cu 71,4% fata de trimestrul anterior. EBITDA a ajuns la 43,6 mil.lei, in crestere fata de trimestrul anterior cu 65,5%. In acelasi timp, profitul net normalizat obtinut a fost de 25 mil. lei, cu o marja in scadere cu 1.4pp fata de T3 2024.

Vanzarile din Romania au totalizat 346,6 mil.lei in trimestrul al treilea din 2025, un nivel stabil fata de aceeasi perioada a anului trecut. Italia a contribuit cu 52,2 mil.lei, in crestere cu 3,3% comparativ cu anul anterior, iar Republica Moldova a inregistrat o performanta remarcabila, cu vanzari de 7,1 mi.lei, in urcare cu 24,8% fata de 2024. Structura veniturilor pe regiuni s-a modificat usor fata de anul precedent, cu o pondere mai mare a operatiunilor din Italia si Republica Moldova, in timp ce contributia Romaniei a consemnat o ajustare minora. Astfel, in T3 2025, Romania a generat 85,4% din vanzarile totale ale Grupului, Italia - 12,9%, iar Republica Moldova - 1,7%.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare