09.11.2025, 17:45 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
La un an de la inaugurare, fabrica de la Turda a eliberat peste 1.000 de loturi, ceea ce inseamna peste 23 de milioane de cutii de medicamente, distribuite catre pacienti din mai mult de 20 de tari din Europa si Balcani. Cum si-a propus STADA Romania sa demonstreze ca productia locala poate sa devina un avantaj strategic pentru siguranta aprovizionarii si accesibilitatea tratamentelor?
"Productia locala contribuie la scaderea costurilor si la imbunatatirea fluxului de aprovizionare pentru tratamentele critice. Atunci cand folosim resurse, talent si un lant de aprovizionare local, putem oferi siguranta in aprovizionare, preturi competitive si stabilitate", explica Mihai Fugarevici, General Manager STADA Romania. Dincolo de aspectele economice, el subliniaza importanta strategica a acestei directii: "O productie nationala solida ne asigura un control mai bun asupra stocurilor si distributiei si, in acelasi timp, garanteaza disponibilitatea constanta a medicamentelor pentru pacienti. Aceasta independenta este vitala, mai ales in situatii de criza".
STADA Romania a devenit in ultimii ani unul dintre cei mai importanti jucatori din piata farmaceutica locala, cu un portofoliu de peste 200 de produse, care acopera atat segmentul spitalicesc, cat si cel al medicamentelor eliberate fara reteta. Compania a intrat pe piata acum mai bine de trei decenii si a crescut constant, consolidandu-si pozitia prin integrarea Walmark in 2022 (companie ceha fondata in 1990, specializata in suplimente alimentare si OTC-uri, cunoscuta pentru branduri precum Minimartieni, Urinal, Proenzi sau GinkoPrim) si prin investitia de 70 de milioane de euro in fabrica de la Turda, inaugurata in octombrie 2024.
De la Turda spre Europa
Astazi, portofoliul STADA Romania include produse inovative, biosimilare si generice (Zaldiar, Lecigon, Apo-Go, Kympeigo), medicamente utilizate in spitale (Hidrocortizon, Refen, Lemod, Clindamicina, solutii perfuzabile), dar si branduri binecunoscute pentru publicul larg - Hepathrombin, Minimartieni, Proenzi, Urinal, Bronhoklir. "In ultimii ani, am dezvoltat si am diversificat portofoliul cu un obiectiv clar: sa asiguram accesibilitate, calitate si eficienta pentru pacienti si parteneri. Colaborarea directa cu medicii si farmacistii ne-a permis sa identificam rapid nevoile pacientilor si sa lansam solutii adaptate, cum sunt Urinal Blue si Proenzi Complex", spune Fugarevici.
La un an de la inaugurare, fabrica de la Turda se indreapta spre 400 de angajati si a livrat deja peste 1.000 de loturi, echivalentul a peste 23 de milioane de cutii de medicamente, distribuite in mai mult de 20 de tari din Europa si Balcani. "Cea mai importanta lectie pe care am invatat-o este ca in spatele oricarui proiect de succes se afla o echipa de experti pasionati. Am deplina incredere in echipa noastra si le multumesc pentru efortul, dedicarea si profesionalismul de care au dat dovada. Datorita lor am depasit si vom continua sa depasim cu succes orice provocare", subliniaza Mihai Fugarevici. Pentru el, productia locala nu este doar o optiune de business, ci un angajament pe termen lung: "Sanatatea nu are granite, dar solutiile vin de acasa. Cred ca viitorul industriei farmaceutice va depinde tot mai mult de capacitatea noastra de a raspunde nevoilor locale, cu resurse locale." Investitia in unitatea de productie de la Turda a adus pentru STADA avantaje strategice importante. "Am redus dependenta de importuri pentru produsele finite si astfel am consolidat lantul de aprovizionare. Acest lucru ne da sansa sa fim mai agili si mai prezenti in piata, dar si sa raspundem mai rapid nevoilor ei. In plus, activitatea locala ne consolideaza angajamentul fata de economia si comunitatea din jurul fabricii", explica Mihai Fugarevici. Privind inainte, compania are planuri clare pentru dezvoltarea operatiunilor din Romania. "Pentru fabrica din Turda avem in vedere proiecte si investitii pe termen lung, care vizeaza extinderea si multiplicarea liniilor de productie si consolidarea echipei locale. In acelasi timp, analizam oportunitati de diversificare, inclusiv in segmente precum cel al solutiilor injectabile si perfuzabile. Scopul nostru ramane sa venim in intampinarea nevoilor pacientilor si sa avem grija de sanatatea lor ca un partener de incredere." Echilibrul intre generice si produsele de tip Specialty este, de asemenea, o parte centrala a strategiei STADA Romania. "Pentru noi, sunt importante atat medicamentele generice, cat si produsele din segmentul Specialty Care. Ele creeaza un echilibru in sistemul de sanatate, intrucat combina optimizarea bugetara cu accesul la inovatie si tratamente de ultima ora. Genericele sunt un pilon esential, oferind solutii accesibile. In acelasi timp, segmentul Specialty Care reflecta angajamentul nostru de a aduce solutii inovatoare pentru afectiuni complexe. Ambele joaca un rol crucial, iar prioritizarea lor depinde de nevoile pietei si de modul in care putem oferi un sprijin real pacientilor si solutii durabile sistemului de sanatate."
Cititi continuarea pe www.businessmagazin.ro
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.