×

Accesează
contul existent

Zf 24

Razboiul masinilor viitorului: Chinezii inunda Europa cu plug-in hibrizi ieftini si puternici, in...

Razboiul masinilor viitorului: Chinezii inunda Europa cu plug-in hibrizi ieftini si puternici, in timp ce producatorii europeni alearga disperati sa recupereze terenul pierdut

20.11.2025, 12:55 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Constructorii chinezi, in frunte cu BYD, declanseaza o adevarata renastere a masinilor plug-in hybrid in Europa, deschizand un nou front impotriva producatorilor occidentali care inca lupta pentru prelungirea vietii motoarelor pe benzina, scrie Financial Times.

Desi organizatiile de mediu sustin ca hibridele plug-in pot polua mai mult decat se declara, multi consumatori le considera o etapa intermediara mai "verde" pentru cei care nu sunt pregatiti sa treaca direct la electrice.

Pentru constructorii traditionali, segmentul PHEV reprezinta inca un teritoriu in care mai pot folosi avantajul competentei in motoare clasice - un avantaj pe care nu il mai au in fata chinezilor cand vine vorba de electrice pure, mai ieftine si mai performante.

Totusi, industria europeana pare sa fi pierdut terenul chiar inainte de a incepe lupta. In timp ce producatorii occidentali fac lobby la Bruxelles pentru relaxarea interdictiei motoarelor pe benzina din 2035, marcile chineze castiga deja consumatori cu hibride plug-in mai accesibile si cu autonomie superioara.

"Astazi, producatorii europeni nu sunt la nivelul celor chinezi in tehnologia plug-in hybrid", afirma analistul Gartner Pedro Pacheco. "Daca piata Europei se va orienta spre PHEV in 2035, tot China va castiga."

Modelul Seal U de la BYD este deja cel mai vandut PHEV din Europa, cu o cota de 5,5% in primele noua luni din 2025, potrivit Schmidt Automotive Research. In Marea Britanie, Chery Jaecoo 7 a fost liderul vanzarilor in august.

Pana recent, hibridele plug-in erau promovate in special de branduri premium precum Volvo, Mercedes-Benz sau BMW, deoarece erau mai scumpe decat modelele pe benzina sau hibridele simple. Insa tarifele europene de pana la 45% pentru importurile de electrice chinezesti au fortat producatorii din China sa se reorienteze spre PHEV, care nu sunt supuse acelorasi taxe.

Echilibrul se schimba si datorita faptului ca hibridele plug-in chinezesti devin mai ieftine, in urma productiei la scara mare si controlului lanturilor de baterii. Noul Omoda 7, de exemplu, va avea un pret de pornire de 32.000 de lire in Marea Britanie - mai mic decat hibridele conventionale de la Toyota sau Honda - si va intra pe piata la inceputul anului viitor.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare