19.11.2025, 15:26 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Retailerul Biedronka, liderul absolut al pietei de comert alimentar din Polonia si parte a grupului portughez Jeronimo Martins, si-a exprimat intentia de a extinde modelul de succes din Polonia catre alte tari din Europa Centrala si de Est. In prezent, compania opereaza 3.730 de magazine de tip discount in Polonia si genereaza afaceri de 23,57 miliarde de euro, depasind astfel intregul comert modern local, potrivit ZF. Cu ocazia aniversarii a 30 de ani de activitate, Luis Araujo, CEO al Biedronka, a subliniat ca modelul de afaceri perfectionat in ultimele trei decenii are potentialul de a atrage consumatorii si din alte piete ale regiunii. Potrivit presei poloneze, el a evidentiat rolul major al grupului in economia nationala si popularitatea deosebita de care se bucura Biedronka ("gargarita") in randul polonezilor. Momentan nu exista confirmari clare, desi retailerul si-a anuntat intentia de a se extinde in Romania inainte de 2020. In acel an, grupul de distributie Jeronimo Martins anunta ca Romania va fi inclusa in planul sau strategic 2020-2025. Cu toate acestea, in ultimii patru ani planul nu s-a concretizat, retailerul alegand sa deschida magazine in Slovacia in 2024. In 2024, presa din portugalia scria: "Dupa ani de zile in care a luat in considerare intrarea pe piata romaneasca, un plan care nu a fost complet abandonat, Jeronimo Martins a ales sa deschida in Slovacia, unde, spre deosebire de abordarea actuala, va "testa" internationalizarea uneia dintre marcile sale - in loc sa aiba propria marca in tara. Pentru acest proiect pilot, au ales Biedronka, marca poloneza de "buburuza", binecunoscuta vecinilor slovaci, care este, de fapt, perla coroanei grupului, contribuind cu partea leului - peste 70% - la vanzarile totale care au atins un record de 30,6 miliarde de euro anul trecut." Jeronimo Martins, grupul portughez care detine Biedronka Grupul Jeronimo Martins este o companie internationala cu sediul in Portugalia, cu o istorie de peste 230 de ani in domeniul alimentar. Distributia de produse alimentare reprezinta principala activitate a Grupului si genereaza peste 98% din vanzarile consolidate. Grupul dezvolta, de asemenea, un sector de productie agroalimentara in Portugalia si Maroc. In Polonia, Grupul Jeronimo Martins opereaza si lantul de magazine de produse cosmetice Hebe, care s-a extins si in Cehia si Slovacia. Jeronimo Martins Polska SA detine Biedronka - cel mai mare lant de magazine de retail din Polonia, cu magazine situate in peste 1.300 de locatii si o prezenta de 30 de ani pe piata poloneza. La sfarsitul primei jumatati a anului 2025, avea 3.802 magazine. In 2022, Biedronka a colaborat cu aproape 1.400 de furnizori polonezi, care au furnizat peste 93% din produsele lantului. Cu peste 85.000 de angajati, Jeronimo Martins Polska SA este cel mai mare angajator din Polonia. Compania este un partener strategic al Forumului pentru Afaceri Responsabile. Din 1995, Biedronka a crescut ca parte a Grupului portughez Jeronimo Martins - astazi, avand circa 3.730 de magazine si 17 centre de distributie. Biedronka este cea mai mare divizie a Grupului si, pe langa faptul ca este liderul pietei de retail alimentar din Polonia, dezvolta si operatiuni in Slovacia. In Portugalia, Pingo Doce este lantul de supermarketuri numarul unu, iar Recheio este liderul pietei cash & carry. In Columbia, Grupul opereaza magazinele de proximitate Ara. Tot in Portugalia, acesta detine cafenelele Jeronymo si magazinele de ciocolata si produse de cofetarie Hussel.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.