Se deschide circulaţia feroviară pe firul I modernizat al variantei de traseu nou-construite între Ilia și Mintia, parte a secțiunii Gurasada-Simeria, situată pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg - Praga - Viena - Budapesta - Curtici - Simeria - Brașov - București - Constanța.
10.11.2025, 14:47 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
CFR SA informeaza ca circulatia feroviara pe firul I modernizat al variantei de traseu nou-construite intre statiile Ilia si Mintia, parte a sectiunii Gurasada - Simeria, situata pe Axa prioritara TEN - T 22 (Coridorul Rin-Dunare, ramura nordica) Nurnberg - Praga - Viena - Budapesta - Curtici - Simeria - Brasov -Bucuresti - Constanta se deschide marti. Lucrarile de construire a noii variante feroviare au fost realizate in cadrul contractului de modernizare a infrastructurii si suprastructurii caii ferate pe Tronsonul 3 Gurasada - Simeria, proiect co-finantat din Fondul de Coeziune, prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 - 2020 si prin Programul Transport 2021 - 2027. Viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km pentru trenurile de marfa Pentru atingerea obiectivului general al proiectului, si anume atingerea vitezei maxime de circulatie de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km pentru trenurile de marfa, noua varianta de traseu, in lungime de 5,885 km, este mai scurta cu 1,216 km fata de varianta veche de traseu, iar pentru realizarea acesteia a fost necesara construirea inclusiv a urmatoarelor trei poduri feroviare peste raul Mures, in lungime totala de 1,3 km, a caror valoare totala estimata depaseste 290 milioane lei: ¬ podul nr. 1, situat la intrare in localitatea Branisca dinspre Deva, in imediata vecinatate a vechiului pod feroviar, are lungime de 384 m; ¬ podul nr. 2, amplasat in zona Castelului Josika, are lungime de 435 m; ¬ podul nr. 3, aflat la iesirea din Branisca spre Bretea Muresana, are o lungime totala de 486 m. Poduri inalte de 1,95 metri Din punct de vedere arhitectural, toate cele trei poduri, inalte de 1,95 m, sunt realizate din tabliere metalice, cu cuve de beton armat si cu fundarea executata direct in roca, iar pentru a reduce impactul asupra raului Mures s-a utilizat o tehnologie moderna, prin care podurile au fost construite pe maluri si ulterior lansate in pozitia finala. Timp redus de calatorie Principalul avantaj al noii variante de traseu, situata pe intervalul Mintia - Ilia (16 km), este reducerea timpului de parcurs in aceasta prima etapa, la 18 minute pentru trenurile de calatori si la 20 de minute pentru trenurile de marfa, pe firul I intre Ilia si Mintia, iar dupa darea in exploatare, la vitezele proiectate, a variantei nou-construite inclusiv pe firul II (februarie 2026), timpul de parcurs intre statiile Ilia si Mintia va fi de doar 8 minute pentru trenurile de calatori si de 18 minute pentru trenurile de marfa. Contractul de reabilitare a Tronsonului 3 Gurasada - Simeria, situat pe Axa prioritara TEN - T 22 (Coridorul Rin-Dunare, ramura nordica), are ca obiectiv modernizarea a 40,88 km de infrastructura si suprastructura feroviara pentru circulatia trenurilor de calatori cu viteza maxima de 160 km/h, lucrari de terasamente si consolidari pe intreaga distanta, construirea a 17 poduri (dintre care 3 peste raul Mures), 27 de podete, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrari civile in 9 statii de cale ferata (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrari de electrificare si energoalimentare, precum si lucrari de implementare a sistemului de siguranta a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R). Potrivit CFR SA, marile proiecte de investitii, co-finantate din fonduri nerambursabile, contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin imbunatatirea calitatii transportului, sporirea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si la 120 km/h pentru trenurile de marfa, la consolidarea relatiilor comerciale cu operatorii de transport si, de asemenea, au un impact major pentru relansarea economiei regionale.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.