×

Accesează
contul existent

Economic

Încep lucrările pe Lotul 6 al proiectului Craiova - Caransebeș, parte a Coridorului Orient

Încep lucrările pe Lotul 6 al proiectului Craiova - Caransebeș, parte a Coridorului Orient

Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA anunță joi semnarea contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „ Reabilitarea liniei feroviare Craiova–Drobeta Turnu Severin–Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean.

11.12.2025, 15:29 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Este vorba de Lotul 6: Cap X Postul de Oprire Nou Poarta - Caransebes, km 436+887 - km 474+046,53. Ofertantul desemnat castigator este Asocierea formata din IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi si Societatea Comerciala Rotary Constructii Mentenanta SA, cu liderul de asociere IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi. Valoarea contractului este 2.114.352.202,96 lei , iar durata totala a acestuia este de 195 luni , incluzand: 12 luni pentru elaborarea documentatiilor tehnice, 60 luni pentru executia lucrarilor, 120 luni pentru perioada de garantie si 3 luni pentru activitatile post-receptie. Finantarea proiectului se realizeaza din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027 , din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, precum si din alte surse legal constituite, in limita sumelor aprobate anual, conform programelor de investitii publice in vigoare. Care sunt obiectivele Principalele obiective ale contractului sunt: modernizarea liniei de cale ferata conform Specificatiilor Tehnice de Interoperabilitate, pentru linie simpla sau dubla, electrificata la 25 kV, instalarea sau reabilitarea instalatiilor de centralizare electronica si electrodinamica in statii si in linia curenta, implementarea sistemului de siguranta ERTMS nivel 2, asigurarea sarcinii maxime de 22,5 tone pe osie, asigurarea lungimii trenurilor de pana la 740 metri in toate statiile, amenajarea peroanelor inalte, cu lungimea de 400 metri, in toate statiile, mentinerea ecartamentului nominal de 1435 mm, reabilitarea tunelurilor Fenes si Timpa si largirea tunelului Timpa pentru respectarea gabaritului standard, construirea a doua tuneluri noi, tip galerie simpla cu cale dubla: Poarta 2 (550 m) si Poarta 3 (305 m), executarea lucrarilor civile in statii, inclusiv igienizare, cosmetizare si interventii la structuri, precum si eficientizarea fluxurilor si imbunatatirea geometriei traseului in plan si profil longitudinal, precum si realizarea lucrarilor de semnalizare si telecomunicatii, modernizarea instalatiilor de electrificare pe intreaga lungime, sistem de alimentare 25 kV, 50 Hz, cresterea capacitatii de tranzit, montarea panourilor fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a zgomotului si asigurarea vitezei maxime de circulatie a trenurilor de 120 km/h. "Prin implementarea proiectului, linia feroviara va respecta parametrii tehnici prevazuti de standardele si legislatia europeana in vigoare, contribuind la dezvoltarea infrastructurii, cresterea sigurantei circulatiei si imbunatatirea mobilitatii de pasageri si marfa pe acest coridor strategic", transmite CFR SA.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare