PepsiCo Inc. a anunțat o serie de schimbări operaționale susținute de investitorul activist Elliott Investment Management, inclusiv o revizuire a lanțului său de aprovizionare și reducerea numărului total de produse. Compania plănuiește, de asemenea, concedieri în America de Nord, conform unui memo intern.
09.12.2025, 16:13 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Aceste masuri, care includ eliminarea a aproape 20% din gama de produse din SUA, vor "accelera cresterea organica a veniturilor, vor oferi economii record de productivitate si vor imbunatati marja operationala de baza - incepand din 2026", a declarat CEO-ul Ramon Laguarta intr-un comunicat, noteaza Bloomberg. Marc Steinberg, partener la Elliott, a declarat ca planul, care include investitii in produse mai accesibile, "va genera o crestere mai mare a veniturilor si a profitului". PepsiCo a spus ca se asteapta ca cresterea organica a veniturilor, care exclude elemente precum achizitiile si volatilitatea cursului valutar, sa fie intre 2% si 4% in anul fiscal 2026, comparativ cu estimarea medie a analistilor de aproape 2,7%. Separat, PepsiCo a instruit angajatii din mai multe birouri nord-americane, inclusiv sediul central din Purchase, New York, precum si din Chicago si Plano, Texas, sa lucreze de acasa in aceasta saptamana. Companiile au cerut frecvent personalului sa lucreze de acasa in ultimii ani inainte de concedieri. "Vom face schimbari structurale in afacerea noastra, care vor afecta anumite roluri in cadrul companiei", a spus Chief People Officer Jennifer Wells intr-un mesaj catre angajati duminica, mesaj vizualizat de Bloomberg News. Elliott, care a anuntat o participatie de aproximativ 4 miliarde de dolari in PepsiCo in septembrie, a cerut modificari, invocand un portofoliu de branduri prea complex si o cota in scadere in segmentul bauturilor. Laguarta a declarat ca PepsiCo ia masuri pentru a reduce costurile, a imbunatati productivitatea si a actualiza sistemul de productie, astfel incat sa poata investi in alte aspecte ale afacerii. Directorii PepsiCo discutasera deja despre "dimensionarea corespunzatoare a fortei de munca", un eufemism frecvent pentru concedieri, inainte de implicarea Elliott in companie. In noiembrie, PepsiCo a inchis doua facilitati Frito-Lay in Orlando, Florida, concediind peste 450 de persoane, motivand ca aceste masuri au fost "determinate de nevoile afacerii". Actiunile PepsiCo au scazut aproximativ 5% in acest an, pana la inchiderea de saptamana trecuta, dand companiei o valoare de piata apropiata de 200 miliarde de dolari. Elliott a impins PepsiCo sa simplifice portofoliul de bauturi Elliott a impins PepsiCo sa simplifice portofoliul de bauturi prin vanzarea unor branduri, posibil incluzand producatorul de apa carbogazoasa SodaStream si bautura Starry, un soda cu aroma de lamaie-lime. PepsiCo utilizeaza o retea de imbuteliatori independenti, dar detine si mai multe unitati de imbuteliere proprii, pe care unii investitori ar dori sa le vanda. Elliott a recomandat si optimizarea portofoliului de gustari, concentrandu-se pe cele mai bine vandute produse sarate. Elliott a semnalat cateva cereale, inclusiv Life si Cap'n Crunch, precum si Quaker Oats si Rice-A-Roni, ca branduri pe care PepsiCo ar putea dori sa le cesioneze. In lunile de la anuntarea participatiei Elliott, Laguarta a spus ca compania se misca rapid pentru a-si actualiza portofoliul si a reduce costurile. Lay's a fost revizuit, inclusiv reformularea aromelor barbecue pentru a inlocui colorantii artificiali cu cei naturali. Compania a lansat si o noua linie de Doritos si Cheetos fara coloranti sintetici si a anuntat extinderea optiunilor cu mai multa proteina si fibre.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.