Eli Lilly a atins vineri o valoare de piață de 1 trilion de dolari, devenind primul producător de medicamente care intră în clubul exclusivist dominat de giganții tehnologici și subliniind ascensiunea sa ca lider în domeniul produselor pentru slăbit, scrie Reuters.
21.11.2025, 20:14 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Cresterea cu peste 35% a actiunilor companiei in acest an a fost determinata in mare parte de cresterea exploziva a pietei medicamentelor pentru slabit. Considerate odata o categorie de nisa, tratamentele pentru obezitate sunt acum unul dintre cele mai profitabile segmente din domeniul sanatatii, cu o cerere in continua crestere. Novo Nordisk a avut un avantaj initial in acest domeniu, dar medicamentele Lilly - Mounjaro si Zepbound - au castigat rapid popularitate si au contribuit la eclipsarea rivalului sau in ceea ce priveste prescriptiile. Actiunile companiei au crescut cu 1,3%, atingand un nivel record de 1.057,7 dolari. Lilly se tranzactioneaza acum la una dintre cele mai mari evaluari din industria farmaceutica, la aproximativ 50 de ori mai mult decat castigurile anticipate pentru urmatoarele 12 luni, potrivit datelor LSEG, reflectand convingerea investitorilor ca cererea de medicamente pentru obezitate va ramane puternica. Actiunile au depasit cu mult piata de capital din SUA. De la lansarea Zepbound la sfarsitul anului 2023, Lilly a castigat peste 75%, comparativ cu o crestere de peste 50% a indicelui S&P 500 in aceeasi perioada. In ultimul trimestru raportat, Lilly a inregistrat venituri combinate de peste 10,09 miliarde de dolari din portofoliul sau de produse pentru obezitate si diabet, reprezentand mai mult de jumatate din veniturile totale de 17,6 miliarde de dolari. "Ei fac atat de multe lucruri in afara domeniului obezitatii, dar sa sugerezi ca ceva determina cresterea pretului actiunilor dincolo de obezitate in acest moment, nu stiu daca ar fi o afirmatie realista", a declarat Kevin Gade, directorul operational al actionarului Lilly Bahl si Gaynor, inainte de atingerea acestui prag important. Wall Street estimeaza ca piata medicamentelor pentru slabit va ajunge la o valoare de 150 de miliarde de dolari pana in 2030, Lilly si Novo controland impreuna majoritatea vanzarilor globale prognozate. Investitorii se concentreaza acum pe medicamentul oral pentru obezitate al Lilly, orforglipron, care se asteapta sa fie aprobat la inceputul anului viitor. Acordul recent incheiat de Lilly cu Casa Alba pentru reducerea preturilor medicamentelor sale pentru slabit, precum si investitiile planificate pentru extinderea productiei de medicamente sunt de bun augur pentru cresterea sa.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.