×

Accesează
contul existent

Zf 24

Starbucks cedeaza controlul operatiunilor din China pentru 4 Miliarde de dolari si pastreaza 40%:...

Starbucks cedeaza controlul operatiunilor din China pentru 4 Miliarde de dolari si pastreaza 40%: Gigantul cafelei mizeaza pe crestere in fata rivalilor locali care vand latte la doar 1,4 dolari, incearca sa salveze brandul intr-o piata extrem de competitiva si in plina expansiune

04.11.2025, 15:15 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Starbucks a anuntat ca va cedeaza controlul operatiunilor din China catre fondul de investitii Boyu Capital, intr-o tranzactie care evalueaza afacerea la 4 miliarde de dolari, una dintre cele mai mari vanzari de unitati chinezesti de catre o companie globala de consum din ultimii ani, potrivit Reuters.

Gigantul american cu sediul in Seattle a explicat ca fondurile primite de la Boyu vor ajuta la accelerarea cresterii in a doua cea mai mare economie a lumii, unde concurenta locala este acerba: lanturi precum Luckin si Cotti vand acum lattes pentru doar 9,9 yuan (1,4 $), mai putin de o treime din pretul Starbucks.

Starbucks va pastra 40% din noua companie mixta si va continua sa detina si sa licentieze brandul si proprietatea intelectuala catre entitatea rezultata, au anuntat cele doua companii.

In ultimii ani, cota de piata a Starbucks in China a scazut, pe fondul competitiei acerbe din partea lanturilor locale care ofera produse mai ieftine. Grupul a trebuit sa gaseasca modalitati de a ramane competitiv fara a-si reduce prea mult preturile, intr-o perioada in care incetinirea economica a facut consumatorii mai sensibili la costuri.

Starbucks estimeaza ca veniturile obtinute din tranzactie, impreuna cu participatia de 40% si taxele de licenta pe urmatorii 10 ani, vor depasi 13 miliarde de dolari. Actiunile companiei au urcat cu aproximativ 3% in tranzactiile post-market.

Starbucks a creat practic piata de cafea din China dupa ce a intrat in 1999, insa cota sa de piata - unde se afla peste 20% din cafenele - a scazut brusc la 14% anul trecut, de la 34% in 2019, potrivit Euromonitor International.

Pentru a contracara provocarile, Starbucks a redus preturile la unele bauturi non-coffee si a accelerat lansarea de produse adaptate gusturilor locale.

Analistii avertizeaza ca intrarea intr-un razboi al preturilor cu Luckin ar fi o greseala, iar compania ar trebui sa se concentreze pe punctul sau forte traditional: cafeneaua ca loc de intalnire si relaxare.

In prezent, Luckin are peste 20.000 de francize in China, comparativ cu 7.800 de cafenele Starbucks, insa accentul sau este pus pe take-away si livrare, nu pe experienta clasica din cafenea.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare