×

Accesează
contul existent

Politic-Social

UE retrage interdicția vânzării de mașini noi pe benzină și motorină din 2035, dar eliminarea...

UE retrage interdicția vânzării de mașini noi pe benzină și motorină din 2035, dar eliminarea motoarelor cu combustie internă nu se încheie aici

17.12.2025, 08:00 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Potrivit unor propuneri criticate dur de organizatiile de mediu, care le-au numit un act de "autosabotaj", producatorii auto vor fi obligati sa reduca emisiile de esapament ale vehiculelor noi cu 90% fata de nivelurile din 2021, fata de obiectivul de 100% prevazut initial, scrie The Telegraph. In practica, acest lucru inseamna ca producatorii vor putea continua sa vanda un numar limitat de vehicule poluante, de la hibride plug in pana la masini diesel, si dupa 2035, cu conditia ca emisiile rezultate sa fie "compensate" prin diverse metode. Atunci cand a fost adoptata in 2023, interdictia motoarelor cu combustie interna a fost salutata ca o victorie majora in lupta impotriva schimbarilor climatice si ca un instrument cheie pentru stimularea investitiilor in vehicule electrice. Insa executivul UE a facut un pas inapoi dupa apelurile marilor producatori auto europeni si ale guvernelor acestora de a continua vanzarea de hibride si de masini cu range extender, adica vehicule care au un motor pe benzina sau motorina ce reincarca bateria, fara a antrena direct rotile. Industria se confrunta cu dificultati serioase in competitia cu Tesla si cu producatorii chinezi de vehicule electrice. Pentru a compensa emisiile ramase, constructorii vor trebui sa foloseasca otel cu emisii mai reduse, produs in UE, precum si combustibili sintetici sau biocombustibili care nu provin din culturi alimentare, cum ar fi deseurile agricole sau uleiul de gatit uzat. Planul vine si in sprijinul industriei auto europene, afectata in ultimul an de concedieri, inchideri de fabrici si o adoptie redusa a masinilor electrice. "Solid din punct de vedere economic" Masura face parte din orientarea pro business a Uniunii Europene, care in acest an a redus mai multe legi de mediu, sustinand ca acestea risca sa franeze cresterea economica. "Comisia Europeana a ales o abordare care este in acelasi timp pragmatica si coerenta cu obiectivele sale climatice", a declarat pentru AFP Stephane Sejourne, comisarul european pentru industrie. Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa, a salutat decizia, pe care a descris-o drept "pragmatica" si "solida din punct de vedere economic". Cancelarul Germaniei, Friedrich Merz, a spus ca permiterea unei "mai mari deschideri catre tehnologie si a unei flexibilitati sporite" reprezinta pasul corect. Presedintia franceza a calificat planul auto al UE drept "echilibrat" in ansamblu, insa ministrul mediului din Franta a criticat dur "flexibilitatea" acordata masinilor pe benzina si motorina si a afirmat ca Parisul spera sa impiedice transformarea acestuia in lege. "Trecerea de la un obiectiv clar de 100% emisii zero la 90% poate parea un pas mic, dar daca facem acum un pas inapoi, nu vom afecta doar clima. Vom afecta capacitatea Europei de a concura", a declarat Michael Lohscheller, directorul general al producatorului suedez de vehicule electrice Polestar. "Un act economic de auto vatamare" In Marea Britanie, exista o interdictie autoimpusa din 2030 privind vanzarea de masini noi pe benzina si motorina. Planurile au fost anuntate initial de fostul premier conservator Boris Johnson. Propunerea sa prevedea o eliminare mai rapida a motoarelor cu combustie interna decat in UE, care stabilise termenul 2035 pentru propria interdictie. In prezent, Partidul Laburist este singurul dintre cele trei mari partide care mai sustine aceasta politica, care ar putea deveni o tema majora pentru cei 40 de milioane de soferi britanici la urmatoarele alegeri. Kemi Badenoch a declarat ca Partidul Conservator va renunta la aceasta masura daca va reveni la putere. "Este un act economic de auto vatamare", a spus lidera conservatorilor, referindu-se la cotele obligatorii pentru vehicule electrice impuse de Downing Street. Intr-un articol publicat in The Telegraph, ea a avertizat ca "zelul ideologic" al laburistilor risca sa lase Marea Britanie izolata si necompetitiva si sa joace in favoarea Chinei.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare