07.11.2025, 08:53 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Agroland Business System (BVB: AG), grup antreprenorial romanesc de retail, agricultura si alimentatie care detine cea mai mare retea de magazine agricole din Romania, a incheiat primele noua luni din 2025 cu vanzari de 299 milioane lei, in crestere cu 13% , si un profit net de 9,5 milioane lei, in crestere cu 65%, potrivit unui comunicat al companiei.
Profitul operational a urcat la 20,5 mil. lei (+56%).
Evolutia rezultatelor a fost sustinuta de cresterea productiei de furaje in fabricile din Isalnita si Caransebes (+68%), de vanzarile de oua de consum (+55%, pana la 44 mil. lei) si de expansiunea productiei de hrana pentru animale de companie la Bixad, unde veniturile au crescut cu 36%, la 85,2 mil. lei.
In acelasi timp, cheltuielile din exploatare au ajuns la 278,8 mil. lei in primele noua luni din 2025, in crestere cu 11% fata de 2024, sub ritmul veniturilor. Costurile cu marfurile au urcat cu 4%, la 143,6 mil. lei, iar cheltuielile cu materiile prime si materialele au crescut cu 9%, pana la 43,9 mil. lei, pe fondul extinderii productiei in fabrici si la platforma Mihailesti.
Grupul tinteste ca pana in 2030 sa ajunga la un nivel al vanzarilor de 200 mil. euro.
"Rezultatele din primele noua luni ale anului confirma soliditatea modelului nostru de business si eficienta strategiei de diversificare pe care am urmat-o in ultimii ani. Cresterea cu 65% a profitului net si performantele remarcabile ale diviziilor noastre de la furaje si oua de consum, pana la petfood si retail, arata ca investitiile realizate in capacitatile de productie si extinderea retelei dau rezultate concrete.", a declarat Horia Cardos, fondator si CEO, Agroland Group.
LA finalul lunii septembrie, Divizia de Retail a Grupului Agroland opera 249 de magazine la nivel national, dintre care 34 in format MEGA (20 proprii si 14 in franciza) si 215 magazine traditionale (67 proprii si 148 operate de parteneri francizati). In primele noua luni ale anului, comparativ cu perioada similara a anului trecut, vanzarile nete totale, incluzand performanta magazinelor fizice proprii, magazinul online si vanzarile catre francizati, au ajuns la 226,9 mil. lei, +18%, in timp ce numarul de clienti a fost de 2,8 mil., un avans cu 15%.
"Suntem intr-un moment in care Agroland poate genera, din activitatea curenta, resurse suficiente pentru a-si sustine dezvoltarea accelerata si, in acelasi timp, ar putea lua in calcul o politica de dividende care sa asigure echilibrul intre crestere si recompensarea actionarilor. Este o etapa care valideaza maturitatea noastra financiara si operationala. De aceea, ne-am propus ca, pana in 2028, sa facem pasul si catre Piata Principala a Bursei de Valori Bucuresti, un pas natural pentru o companie care a demonstrat consecventa, transparenta si rezultate", afirma Horia Cardos, fondator si CEO Agroland Group.
Divizia Food a inregistrat in primele noua luni ale anului curent, o crestere semnificativa de 55%, a cifrei de afaceri, pana la 44 de mil. lei si o majorare de 25% a volumului de oua vandute, pana la 53,3 mil. bucati. Platforma avicola de la Mihailesti a atins o capacitate de 300.000 de gaini ouatoare cage-free si BIO, iar integrarea fermei Cortina BIOprod, achizitionata in luna mai, consolideaza prezenta Agroland in segmentul BIO.
Divizia Agribusiness a produs peste 22.000 de tone de furaje (+68%), dupa investitiile in extinderea capacitatilor fabricilor de la Isalnita si Caransebes. Platforma de la Simian, operationalizata in S1 2025, produce si ambaleaza seminte de cereale certificate pentru paioase, precum si alte tipuri de seminte, destinate atat retelei de magazine Agroland din grup, cat si altor clienti din portofoliu.
Strategia Agroland Vision 2030 este structurata in doua faze: expansiune accelerata (2026-2028) si consolidare si integrare (2029-2030). In prima faza, compania va investi peste 150 mil. lei pentru extinderea capacitatilor de productie, dezvoltarea retelei de retail si dublarea volumelor din agribusiness. Pana in 2028, Divizia Food va depasi 250 mil. lei cifra de afaceri si o marja EBITDA de 20%. Divizia Retail va creste cu 15-20 de magazine anual, pana la peste 300 in 2028. Investitiile vor atinge 8-10 mil. lei, pentru o cifra de afaceri estimata de 400 mil. lei si o marja EBITDA de 10%. In paralel, Divizia Agribusiness isi va dubla productia de furaje conventionale (la Isalnita si Simian MH) si BIO (la Caransebes), cu obiectiv de 70.000 tone/an si va dezvolta petfood pana la 15.000 tone/an, lansand si o linie proprie de substante fitosanitare la Simian. Cu investitii de 10 mil. lei, divizia vizeaza 250 mil. lei cifra de afaceri si EBITDA de 7%.
Investitiile vor fi finantate printr-un mix echilibrat: credite bancare (inclusiv proiectul de 20 mil. euro finantat de Raiffeisen Bank si garantat de BEI), granturi europene, surse proprii si majorari de capital efectuate doar la evaluari corecte. Pana in 2028, Grupul estimeaza o cifra de afaceri consolidata de 750 mil. lei si o marja EBITDA de 12%.
Faza a doua, 2029-2030, va aduce consolidare, integrare si extindere externa. Divizia Food va ajunge la 350 mil. lei cifra de afaceri, cu o marja EBITDA de 18%. Retailul ar urma sa depaseasca 500 mil. lei si va intra pe doua piete externe, iar Agribusiness va atinge 75.000 tone/an si 350 mil. lei cifra de afaceri.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
07.11.2025, 18:01
Agentia Moody's imbunatateste ratingul Bancii Transilvania. Liderul pietei bancare din Romania are...