![]() |
15.10.2025, 10:37 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Sapte romani din 10 au ca prioritate protejarea sanatatii lor si a familiei in urmatorul an, dar doar 31% dintre ei au o asigurare de sanatate in prezent, statisticile aratand decalajul in continuare ridicat pe plan local intre nevoia si nivelul real de protectie al romanilor, arata un sondaj realizat de Allianz Tiriac pe un esantion de 1.036 de respondenti la nivel national.
"Subdimensionarea protectiei personale explica de ce multi romani sunt in continuare vulnerabili la socuri financiare. Acesta este paradoxul pietei asigurarilor din Romania: constientizarea riscurilor exista, dar nu se materializeaza inca in achizitia protectiei sub forma unei asigurari. Romanii inteleg in proportie covarsitoare importanta asigurarilor, mai ales cele de viata si sanatate, insa realitatea arata ca nivelul de protectie ramane foarte scazut. Multi aleg sa amane decizia pana cand apare o situatie critica. Atunci, in absenta asigurarii, costurile emotionale si financiare, lovesc. O asigurare de viata sau de sanatate nu mai este demult un moft sau un lux, ci este un instrument de stabilitate si sprijin atunci cand tu si/sau familia ta aveti cea mai mare nevoie. Romania se maturizeaza timid. Continua sa ne preocupe grija pentru bunuri mai mult decat grija pentru viata", spune Codruta Furtuna, Director de Vanzari si Distributie la Allianz-Tiriac Asigurari.
Sanatatea ramane principala prioritate pentru 73% dintre respondenti, urmata de protejarea vietii lor si a celor dragi (62,4%) si de asigurarea viitorului financiar al copiilor (35,6%). Dar doar putin peste 31% dintre respondenti sondajului spun ca detin in prezent o asigurare de sanatate sau de viata, in timp ce numai 11,5% detin o asigurare cu componenta de economisire pentru copii.
La nivel de piata sunt in vigoare aproximativ 2,1 milioane de contracte de asigurare de viata si 255.000 de contracte de asigurare de sanatate, potrivit celor mai recente date oficiale publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF).
Disponibilitatea financiara pentru o asigurare este printre principalele bariere mentionate de respondentii la sondaj. Cei mai multi (aproape 44%) spun ca ar putea aloca cel mult 100 de lei pe luna pentru o asigurare de sanatate sau de viata, in timp ce 29% ar avea un buget chiar mai mic, sub 50 de lei lunar.
Doar 21% au disponibile sume intre 100 si 300 de lei pentru astfel de asigurari si numai 6% ar fi dispusi sa plateasca mai mult de 300 de lei lunar.
De altfel, romanii aloca in ansamblu sume reduse pentru protectia lor financiara. Aproape 31% dintre respondenti dedica sub 5% din venitul lunar pentru asigurari, economii sau fond de urgenta, iar alti 29,7% se limiteaza la 5-10% din venit. Doi din zece romani aloca intre 10 si 20% si doar o minoritate de 5,4% depaseste pragul de 25% din venitul lunar dedicat protectiei financiare.
Cu toate acestea, multi romani declara ca ar face compromisuri pentru a-si proteja familia si 46,6% ar renunta la iesiri la restaurant pentru a plati o polita de sanatate sau viata, iar 40,7% ar renunta la cumparaturi de haine sau alte obiecte personale, urmati de cei care ar renunta chiar si la abonamentele pentru platformele de streaming, precum Netflix sau YouTube (28,2%).
In acelasi timp, peste 78% dintre romani cred ca asigurarile facultative sunt necesare pentru a se proteja de riscuri neprevazute care pot afecta situatia financiara a familiei.
Planurile romanilor pentru perioada urmatoare indica mai degraba o preocupare pentru asigurarile obligatorii, cei mai multi avand in plan sa cumpere acest tip de asigurare in urmatorul an, urmate de asigurarile de sanatate (30,11%) si cele de viata (29%). Asigurarile facultative pentru locuinte sunt si ele pe lista pentru 25,38% dintre respondenti, in timp ce 14% intentioneaza sa cumpere si o asigurare Casco.
Sondajul Allianz-Tiriac a fost desfasurat in perioada iulie-august 2025, la nivel national, pe un esantion total de 1.036 utilizatori de internet din Romania. Aproximativ 53% dintre respondenti sunt barbati, preponderent cu varsta intre 18 si 44 de ani, iar peste 56% au venituri lunare de peste 4.000 de lei.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
15.10.2025, 19:07