07.12.2025, 15:19 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Piata de media din Romania a continuat sa creasca in acest an, pana la circa 850 milioane de euro, cu 6,5% peste nivelul din 2024, dand dovada de rezilienta, in ciuda incertitudinilor pe care le-a traversat, iar trendul de crestere se va mentine si anul viitor, crede Sever Savanciuc, CEO al Lowe Group, unul dintre cele mai mari grupuri de marketing si comunicare din Romania, parte a holdingului american Interpublic Group of Companies.
La 32 de ani, coordoneaza activitatea de management a agentiilor din grupul Lowe, iar de-a lungul carierei sale a condus echipe globale si a fost membru in consiliile de administratie ale unor companii evaluate la peste 1 miliard de dolari, avand experienta in fintech, healthcare sau data intelligence. Absolvent al Universitatii din St. Gallen, Elvetia, si al Universitatii Bocconi din Milano, de unde a dobandit un Master in Strategie si Management International, Sever Savanciuc a preluat conducerea Lowe Group in 2023, venind din sectorul financiar. Anterior, a lucrat in Germania, in cadrul Allianz X, dar si in Big 4, la Bucuresti, pentru PwC si EY. Pe langa studiile din Elvetia si Italia, Sever Savanciuc detine o diploma de Bachelor of Science in Management de la Warwick Business School, University of Warwick din Marea Britanie.
"Estimam anul acesta ca piata overall este de 850 milioane de euro, in crestere cu 6,5% fata de anul trecut. In primul rand, acestea sunt cresteri nominale. Noi cand ne gandim la crestere, mereu ne gandim in termeni reali, dar cresterea nominala a economiei e pe acolo pe unde e si cresterea pietei media, pentru ca ai inflatia", a precizat CEO Lowe Group, business care a ajuns la afaceri de circa 60 milioane euro in acest an, in cadrul unei discutii la emisiunea ZF Live.
In 2024, conform Media Fact Book by Initiative Romania, piata de media a avut un avans de 10%, ajungand la 795 mil. euro, crestere sustinuta de toate segmentele, cu exceptia celui de print, care a avut o scadere de 10%. Un factor important al acestei dinamici l-a avut si desfasurarea mai multor evenimente sportive marcante, precum Campionatul Mondial de Fotbal. In final, televiziunea a inregistrat un avans de 11%, digitalul de 10%, OOH (publicitatea in spatii deschise) a crescut cu 12%, iar radioul cu 8%.
In pofida cresterii constante, Romania ramane inca mult in urma altor tari europene atunci cand analizam ponderea cheltuielilor media in PIB. Daca in 2007-2008 piata locala de media se plasa la 500 mil. Euro, la un PIB de 100-110 miliarde de euro, in prezent PIB-ul s-a triplat, la 380 miliarde euro, dar piata media nu s-a apropiat nici pe departe acelasi ritm de crestere.
Cititi continuarea pe www.businessmagazin.ro
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
07.12.2025, 20:00
Grafic: Populatia activa in anul 2024 si cea proiectata in anul 2080 pe reguni de dezvoltare