×

Accesează
contul existent

Eveniment

Cum au inceput scolile in Bucuresti? Cu o lipsa totala de transparenta. In loc de cifre si date...

Cum au inceput scolile in Bucuresti? Cu o lipsa totala de transparenta. In loc de cifre si date exacte despre imaginea de ansamblu a scolilor din Capitala, parintii si elevii primesc tacere si generalitati. Singura noutate din 2025? Nivelul record de opacitate al autoritatilor, care refuza sa ofere un tablou clar al situatiei

18.09.2025, 00:07 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

¬ La fiecare inceput de an scolar, parintii si elevii din Capitala se lovesc de aceleasi probleme: lipsa spatiilor, clase in containere, programe decupate si ore ciuntite.

Anul scolar 2025-2026 a inceput in Bucuresti cu aceleasi probleme nerezolvate care macina de ani buni sistemul de educatie: lipsa de spatii, clase in containere, programe scolare decupate si fragmentate, elevi obligati sa intre la ore in trei schimburi. Numai ca, la capitolul transparenta, situatia a coborat la un nou nivel: Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB) a evitat sa raspunda clar la intrebarile esentiale despre cum functioneaza, de fapt, scolile Capitalei.

Pe 29 august, Ziarul Financiar a solicitat oficial date punctuale: cate scoli vor incepe in containere modulare, cati elevi vor fi nevoiti sa invete in aceste conditii, cate scoli vor functiona cu programe fragmentate (cu intrari la 8.00, 12.00 sau 13.00), cate unitati vor avea ore de 40 sau 45 de minute si pauze reduse.

Raspunsul ISMB? Cateva fraze vagi si generale prin care s-a confirmat doar ca 21 de unitati de invatamant au fost relocate din cauza lucrarilor de reabilitare, fara niciun fel de precizare despre cate dintre acestea sunt in containere, cati copii sunt afectati sau cum arata programul concret al elevilor si profesorilor.

"In municipiul Bucuresti exista mai multe cazuri de unitati de invatamant in care se desfasoara lucrari de reabilitare realizate de catre unitatile administrativ-teritoriale. Solutiile identificate de primarii pentru desfasurarea procesului educational au fost fie relocarea copiilor/elevilor in alte unitati de invatamant, fie in spatii special amenajate sau in constructii modulare care respecta standardele de functionare. In anul scolar 2025-2026, ca urmare a lucrarilor de reabilitare aflate in desfasurare au fost relocate un numar de 21 de unitati de invatamant preuniversitar din municipiul Bucuresti la nivelul municipiului Bucuresti", au transmis reprezentantii ISMB la solicitarea ZF.

In loc de date clare si asumate, Inspectoratul a preferat sa arunce responsabilitatea pe consiliile de administratie ale scolilor si pe site-urile acestora, invocand articole din Legea invatamantului preuniversitar.

"Pe perioada in care unitatile de invatamant sunt relocate, programul de functionare se stabileste in conformitate cu prevederile Legii invatamantului preuniversitar nr. 198/2023, art. 19 alin. (17) lit. f. de catre consiliile de administratie ale unitatilor de invatamant, cu aprobarea consiliului de administratie al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti. Potrivit art. 19 alin. (17) din Legea nr. 198/2023, organizarea programului scolar pentru unitatile de invatamant care functioneaza in doua schimburi este stabilita de consiliul de administratie al unitatii de invatamant si se regaseste detaliat pe site-ul acestora", spune ISMB.

Cu alte cuvinte: parintii si elevii care vor sa afle unde invata si cum se desfasoara orele trebuie sa caute singuri, scoala cu scoala, intr-un Bucuresti cu aproape 170 de scoli gimnaziale.

Bucurestiul este capitala unei tari europene, dar elevii inca incep scoala in baraci modulare, in sali improvizate si cu ore ciuntite. De asemenea, autoritatile educationale refuza sa ofere un tablou complet al situatiei. Cati elevi din Bucuresti intra anul acesta in clase la 8 dimineata si cati la 13? Cati invata in containere? Cati au ore scurtate, cu pauze de cinci minute? Toate acestea raman intrebari fara raspuns.

Fara transparenta, fara date si fara asumarea responsabilitatii, inceputul de an scolar 2025-2026 in Bucuresti arata ca un exercitiu de supravietuire. Elevii si parintii se adapteaza din mers, scolile se descurca fiecare cum poate, iar autoritatile paseaza responsabilitatea dintr-o parte in alta.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare