×

Accesează
contul existent

Business international

Marile porturi din Europa sunt pline pana la refuz de bunuri din Asia, din cauza politicilor...

Marile porturi din Europa sunt pline pana la refuz de bunuri din Asia, din cauza politicilor economice ale lui Trump. "Toate marile huburi sunt supraincarcate"

30.06.2025, 19:50 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Politica comerciala imprevizibila a lui Donald Trump, combinata cu scaderea nivelurilor raurilor, provoaca o presiune uriasa pe lanturile de aprovizionare din Europa, avertizeaza companiile din sector.

Ambarcatiunile fluviale asteapta cu zilele sa incarce marfa, iar navele container au intarzieri semnificative, problemele fiind cele mai grave in porturile Rotterdam, Anvers si Hamburg, si este de asteptat sa continue cel putin cateva luni, noteaza FT.

"Toate marile huburi sunt supraincarcate", a declarat Caesar Luikenaar, director general al companiei de transport maritim WEC Lines din Tarile de Jos. Mai multe porturi importante din Europa opereaza la capacitate maxima, a mai spus el.

Problemele reprezinta o noua lovitura pentru un sistem logistic global care, pana recent, permitea companiilor sa mentina stocuri minime, mizand pe livrari regulate si programate strict.

O companie germana de logistica, Contargo, a avertizat clientii ca navele asteapta in medie 66 de ore pentru a incarca containere la Anvers si 77 de ore la Rotterdam. De obicei, aceste nave au alocate intervale fixe pentru incarcare, pentru a eficientiza operatiunile.

Casper Ellerbaek, director executiv la DHL Germania, a declarat ca, deocamdata, clientii sai nu au fost nevoiti sa opreasca productia din cauza lipsei de componente, dar ca un astfel de "scenariu dramatic" ramane o posibilitate.

Van Ommen a precizat ca, in portul Anvers, al doilea cel mai aglomerat din Europa, navele descarca cu intarzieri de 3 pana la 5 zile.

"In cele din urma, clientul sau utilizatorul final isi primeste marfa cu intarziere".

Companiile de logistica dau vina pe politicile economice schimbatoare ale presedintelui Trump, care au fortat companiile de transport maritim sa-si reorganizeze retelele pentru a face fata modificarilor bruste in fluxurile comerciale globale.

Problema este agravata de restrictiile de incarcare pe fluviul Rin, dupa o primavara secetoasa care a lasat nivelul apei neobisnuit de scazut.

In acelasi timp, porturile europene trebuie sa gestioneze volume tot mai mari de importuri din Asia, pe masura ce tarifele ridicate din SUA determina exportatorii sa redirectioneze marfurile catre alte piete.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare