![]() |
29.08.2025, 18:38 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Promateris (simbol bursier PPL), lider regional in productia si distributia de ambalaje cu amprenta redusa de carbon, cu o capitalizare de 183 mil. Lei, a raportat venituri in crestere cu 10% in primele sase luni din 2025, pana la 58 milioane lei, insa profitul net s-a redus la doar 54.000 lei, o scadere de 93% fata de perioada similara a anului precedent. Evolutia arata un contrast puternic intre expansiunea comerciala a companiei si presiunile de cost care au afectat linia de jos a contului de profit si pierdere.
La nivel operational, Promateris a obtinut un EBITDA de 9,7 milioane lei, in urcare cu 4% fata de S1/2024, semn ca activitatea de baza ramane solida. Cresterea vanzarilor a absorbit partial majorarea costurilor cu materiile prime (A11%) si cu energia (A34%). Cheltuielile cu personalul s-au mentinut la acelasi nivel, in timp ce alte venituri din exploatare s-au redus cu 29%, influentand negativ rezultatul operational.
La nivel financiar, pierderile generate de diferentele de curs si de alte cheltuieli financiare, majorate cu 49% fata de anul anterior, au tras in jos rezultatul final, astfel ca profitul net a ajuns la o valoare marginala.
Fondata in 1957 sub numele de Fabrica de Mase Plastice Bucuresti, compania si-a schimbat modelul de business dupa 2017, cand a pivotat catre productia de ambalaje biodegradabile si compostabile, aliniate politicilor europene de reducere a plasticului de unica folosinta. In prezent, Promateris opereaza doua divizii: bioplastice pentru retail si comert, respectiv bio-compounduri si reciclare pentru clienti industriali.
Managementul arata in raport ca, in ciuda presiunilor de cost, compania ramane angajata intr-un proces de crestere accelerata in zona ambalajelor bio, mizand pe extinderea portofoliului de produse si pe investitii punctuale in capacitati de productie. In ultimii ani, Promateris a incheiat parteneriate cu centre de cercetare si producatori europeni, ceea ce ii consolideaza statutul de furnizor regional.
Compania a mentionat ca urmareste "o imbunatatire semnificativa a situatiei financiare in semestrul al doilea din 2025", mizand pe cresterea capacitatii de productie si pe cererea tot mai mare pentru ambalaje cu amprenta redusa de carbon, in special din partea marilor retele de retail din Europa Centrala si de Est.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
01.09.2025, 00:07