×

Accesează
contul existent

Zf 24

De la promisiune la cosmar: Cum a reusit Bruxelles-ul sa transforme relaxarea interdictiei...

De la promisiune la cosmar: Cum a reusit Bruxelles-ul sa transforme relaxarea interdictiei motoarelor termice intr-o bomba cu ceas pentru industria auto si buzunarele soferilor europeni

18.12.2025, 14:16 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Industria auto europeana priveste cu tot mai mult scepticism planul Uniunii Europene de a relaxa interdictia privind motoarele cu combustie din 2035, pe masura ce detaliile concrete ale noii legislatii ies la iveala. Mai multi lideri din industrie avertizeaza ca modificarile propuse sunt "dezastruoase" si vor duce, inevitabil, la cresterea preturilor automobilelor.

Marti, Bruxelles-ul a anuntat ca va renunta la legea care obliga producatorii auto sa reduca emisiile la zero pana in 2035. In schimb, constructorii vor putea mentine aproximativ 10% din nivelul emisiilor din 2021 si vor continua sa vanda anumite modele cu motoare pe benzina si hibride. Totusi, Comisia Europeana impune ca aceste emisii sa fie compensate prin utilizarea de otel cu amprenta redusa de carbon si combustibili sustenabili.

Aceasta aparenta relaxare a interdictiei fusese prezentata drept o victorie obtinuta cu greu de industria auto, dupa luni de lobby intens la Bruxelles. Desi initial a fost salutata de unii producatori, tot mai multe companii avertizeaza acum ca sistemul de compensare este extrem de dificil de aplicat, din cauza cerintelor privind folosirea otelului verde si a continutului "fabricat in Europa", care ar face productia mai complexa si mult mai scumpa.

"Intr-un moment in care forta economica a Europei este esentiala, intregul acest pachet venit de la Bruxelles este dezastruos", a declarat Hildegard Muller, presedinta influentului lobby auto german VDA. "Ceea ce pare a fi o deschidere mai mare este, de fapt, impovarat de atat de multe obstacole incat risca sa ramana inaplicabil in practica."

Grupul Stellantis, care detine marci precum Jeep, Fiat si Peugeot, a criticat la randul sau propunerile, afirmand ca acestea nu rezolva dificultatile tranzitiei electrice pentru vehiculele comerciale usoare si nu ofera suficienta flexibilitate pentru atingerea tintelor de emisii stabilite pentru 2030.

"Introducerea neutralitatii tehnologice prin revizuirea obiectivului de reducere a emisiilor de CO2 pentru 2035 este un pas important, dar, in forma actuala, nu va sprijini productia de vehicule accesibile pentru marea majoritate a clientilor", a transmis compania.

Analistul din industria auto Matthias Schmidt avertizeaza ca, odata cu includerea costurilor suplimentare pentru otelul verde si combustibilii regenerabili, masinile pe benzina risca sa devina produse de lux, comparabile cu "ceasurile elvetiene haute couture ale industriei auto".

In contrast, organizatia franceza a industriei auto, Plateforme automobile (PFA), a adoptat un ton mai echilibrat, apreciind ca noile politici "reprezinta un raspuns initial la provocarile urgente cu care se confrunta in prezent industria auto europeana".

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare