×

Accesează
contul existent

Zf 24

Razboiul sanctiunilor si tarifelor nu e doar pentru SUA: China riposteaza dur, punand pe lista...

Razboiul sanctiunilor si tarifelor nu e doar pentru SUA: China riposteaza dur, punand pe lista neagra filiale americane ale Hanwha Ocean si acuzand Coreea de Sud ca sustine ofensiva comerciala a Washingtonului

14.10.2025, 13:11 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

China a inclus cinci filiale americane ale constructorului naval sud-coreean Hanwha Ocean pe lista sa de sanctiuni, acuzandu-le ca au colaborat cu autoritatile din Statele Unite in aplicarea noilor taxe punitive asupra navelor chineze, intrate in vigoare marti, raporteaza Financial Times.

Decizia Beijingului vine pe fondul unei noi inaspriri a tensiunilor comerciale cu Washingtonul si face parte dintr-o ancheta mai ampla privind entitatile care ar fi sprijinit actiunile americane menite sa submineze dominatia Chinei in industria mondiala a constructiilor navale.

Ministerul Comertului din China a anuntat ca a invocat legea sa anti-sanctiuni externe impotriva filialelor americane ale Hanwha, ceea ce a provocat o scadere de pana la 8% a actiunilor grupului sud-coreean pe bursa.

"Subsidiarele americane ale Hanwha Ocean au asistat si sprijinit guvernul SUA in desfasurarea investigatiilor si in adoptarea masurilor impotriva sectoarelor maritime, logistice si navale ale Chinei", a transmis ministerul intr-un comunicat oficial.

Prin includerea pe lista neagra, Beijingul interzice orice tranzactie sau colaborare intre Hanwha si organizatiile ori persoanele aflate pe teritoriul Chinei.

Aceasta reactie vine ca raspuns la noile tarife impuse de Washington navelor construite sau detinute de China care ajung in porturile americane. In paralel, Beijingul a intensificat propria contraofensiva economica, introducand restrictii extinse la exportul de pamanturi rare, resurse strategice esentiale pentru industriile occidentale.

Secretarul Trezoreriei SUA, Scott Bessent, a acuzat marti China ca "incearca sa submineze economia globala" prin aceste masuri, avertizand ca impactul negativ va fi resimtit in primul rand de economia chineza.

Desi companiile americane detin doar 0,1% din productia mondiala de nave, potrivit Centrului pentru Studii Strategice si Internationale (CSIS), analistii sustin ca Beijingul a ales sa loveasca in Hanwha deoarece aceasta s-a pozitionat ca un partener-cheie al SUA in relansarea industriei navale americane.

Anul trecut, Hanwha a achizitionat santierul Philly Shipyard din Philadelphia, marcand intrarea sa pe piata americana. Compania a fost, de asemenea, prima din Coreea de Sud care a obtinut contracte pentru lucrari de intretinere si reparatii ale navelor militare americane stationate in Coreea.

Coreea de Sud, care detine peste 29% din piata globala de constructii navale, a promis investitii de 150 de miliarde de dolari in cadrul initiativei "Make America Shipbuilding Great Again", insa negocierile comerciale cu Washingtonul au stagnat in ultimele luni.

Pana in prezent, Hanwha Ocean a refuzat sa comenteze in legatura cu sanctiunile chineze.

Masurile americane impotriva navelor chineze fac parte dintr-o strategie de presiune menita sa contracareze practicile comerciale considerate "neloiale" de Washington - practici care, in opinia SUA, au permis Chinei sa-si asigure suprematia in transportul si constructiile maritime mondiale.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare