21.11.2025, 00:08 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
¬ Retailerul a deschis primele unitati de pe plan local in urma cu circa un an si jumatate si dupa 12 luni a atins borna de 100 de magazine de proximitate sub brandul Froo. Grupul polonez Zabka, prezent local cu brandul Foo, apasa pedala de acceleratie, urmand sa deschida 1.300 de noi magazine in 2026 in Polonia si Romania. Pentru piata locala, care in ultimii doi ani a trecut printr-o perioada de instabilitate politica si economica, aceasta expansiune accelerata reprezinta o veste buna, un semnal ca economia autohtona e in continuare atragatoare pentru investitorii straini. In cazul de fata e vorba de o companie de comert alimentar, iar dezvoltarea rapida indica faptul ca e loc in continuare de crestere si, totodata, releva ca puterea de cumparare se va mentine pe trend ascendent. "Anul 2026 va fi pentru noi o perioada de expansiune continua si de valorificare a economiilor de scara. Planificam deschiderea a 1.300 de magazine noi in ambele piete - Polonia si Romania. In Romania, ne vom concentra in continuare atentia pe aceelerarea cresterii atat in Bucuresti, cat si dincolo de Capitala, implementand formate diverse, de la magazine urbane in zone cu trafic ridicat pana la unitati de proximitate in cartiere-dormitor", spun oficialii retailerului. Ei nu dezvaluie cum se vor imparti cele 1.300 de deschideri, dar anunta ca accelereaza expansiunea in Romania in conditiile in care au fost 100 de magazine noi in primul an de prezenta locala. "Cresterea notorietatii brandului si primirea calduroasa a formatului din partea consumatorilor romani ne-au permis sa ne revizuim planurile pe termen lung si sa tintim obiective si mai ambitioase." Magazinele Froo, brandul pe care Zabka il foloseste in Romania, au, in medie, 50-70 mp. Astfel, retailerul se "lupta" cu Profi, Mega Image (cu conceptul Shop&GO), Carrefour Express si LaDoiPasi. "Crestem si ne consolidam prezenta in Romania", mai spun reprezentantii Zabka. Retailerul, ce are intre actionari fondul de investitii CVC si care este unul dintre cei mai mari jucatori din comertul alimentar din Polonia, unde are peste 12.000 de magazine, a intrat pe piata din Romania la finalul anului 2023, prin achizitia pachetului majoritar de actiuni in cadrul companiei de distributie DRIM Daniel Distributie FMCG. Acesta a fost doar primul pas, tinta fiind sa dezvolte atat distributia, cat si retailul, lucru care se intampla.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
21.11.2025, 19:00
Romania are una dintre cele mai mari infrastructuri de irigatii din UE, dar foloseste doar 16%,...